Táto téma Pomocníka obsahuje základné informácie o platobnom systéme Softplus Ticket, ktorý je do systému OBERON implementovaný ako platobný terminál, ktorý predstavuje jeden z typov pripojiteľných zariadení podporovaných v systéme OBERON.
Základné informácie
- Softplus Ticket predstavuje platobný systém od spoločnosti TSS Group a.s. implementovaný do systému OBERON ako platobný POS terminál. Systém je určený pre rôzne prevádzky na alternatívny spôsob úhrady namiesto hotovosti (napr. bufety, stánky a pod. v akvaparkoch a pod).
- Na rozdiel do štandardného platobného (bankového) POS terminálu sa na realizáciu bezhotovostných platieb nepoužívajú platobné karty, ale RFID kľúče (napr. vo forme náramku). Z tohto dôvodu je potrebné do systému OBERON pridať dve zariadenia:
- typ zariadenia Platobný terminál, model Softplus Ticket,
- typ zariadenia Snímač prístupu, model ECI-20.
- Jednotlivé platby sa vždy realizujú formou odrátania príslušnej sumy z celkovej sumy kreditu zákazníka, ktorá sa zaeviduje do platobného systému Softplus Ticket pred vstupom zákazníka do prevádzky.
- Na zriadenie zákazníckeho účtu je potrebné kontaktovať dodávateľa systému TSS Group a.s.
Spôsoby zaevidovania daňového dokladu
- Zaevidovanie dokladu sa môže realizovať dvoma spôsobmi:
- zaevidovanie pri zakúpení kreditu - pri tomto spôsobe sa daňový doklad zaeviduje pri zakúpení kreditu zákazníkom u dodávateľa platobného systému. Pre tento spôsob sa v systéme OBERON v typoch platieb nastaví typ platby Nedaňový doklad - vnútorné zúčtovanie (napr. s názvom Nedaňový doklad Softplus Ticket). Vo formulári Typ platby je zároveň v záložke Platobné terminály potrebné vybrať Platobný terminál Softplus Ticket. Následne pri jednotlivých čerpaniach kreditu zákazník priloží k snímaču ECI-20 RFID kľúč (napr. vo forme náramku). Po overení kódu kľúča sa odráta príslušná suma z kreditu zákazníka a na Pokladnici OBERON sa vytlačí nedaňový pokladničný doklad.
- zaevidovanie pri jednotlivých transakciách - pri tomto spôsobe sa daňový doklad nezaeviduje pri zakúpení kreditu zákazníkom u dodávateľa platobného systému, ale na Pokladnici OBERON pri každej transakcii (čerpaní kreditu). Pre tento spôsob sa v systéme OBERON v typoch platieb nastaví typ platby Daňový doklad - bezhotovostná platba (napr. s názvom Daňový doklad Softplus Ticket). Vo formulári Typ platby je zároveň v záložke Platobné terminály potrebné vybrať Platobný terminál Softplus Ticket. Následne pri jednotlivých čerpaniach kreditu zákazník priloží k snímaču ECI-20 RFID kľúč (napr. vo forme náramku). Po overení kódu kľúča sa odráta príslušná suma z kreditu zákazníka a na Pokladnici OBERON sa vytlačí daňový pokladničný doklad.
|
Uvedené spôsoby sa neodporúča kombinovať, t. j. je potrebné, aby sa prevádzka rozhodla pre jeden z uvedených spôsobov a používala len daný spôsob. |
Postup inštalácie
- Ak ešte nemáte v systéme OBERON vytvorenú (založenú) firmu, vytvorte ju - bližšie informácie nájdete v téme Vytvorenie účtovnej jednotky (databázy).
- Spustite program OBERON - Agenda firmy.
- Zvoľte ponuku Servis, Zariadenia, stlačte tlačidlo Pridať. V otvorenom formulári vyberte typ zariadenia Platobný terminál, zadajte názov zariadenia, zvoľte model Softplus Ticket a zadajte (vyberte) názov počítača, ku ktorému sa má zariadenie pripojiť, prípadne zadajte ostatné údaje. Potom stlačte tlačidlo Nastaviť zariadenie - otvorí sa formulár, v ktorom zadajte údaje zákazníckeho účtu zriadeného u dodávateľa systému TSS Group a.s.
- Stlačením tlačidla Otestovať komunikáciu je možné otestovať pripojenie k platobnému systému Softplus Ticket.
- Vykonané nastavenia potvrďte stlačením tlačidla OK.
- Nastavenie platobného terminálu je ukončené.
Príbuzné témy