Pomocník systému OBERON
pikMenu

Ďalšie možnosti produktu > Súvisiace produkty > Reštauračné riešenia > pikMenu

Táto téma Pomocníka popisuje jeden zo súvisiacich produktov systému OBERON - reštauračné riešenie pikMenu.

Základné informácie 

Hlavné výhody produktu

Technické informácie

Implementácia produktu

Implementácia pikMenu pozostáva z dvoch krokov:  

  1. nastavenia na strane OBERON-u - na komunikáciu s aplikáciou pikMenu je potrebné nastaviť automatickú úlohu WebServices API - Pokladnica OBERON 1G,
  2. nastavenie verejne IP adresy,
  3. nastavenie webovej aplikácie pikMenu - nastavuje sa vo webovom administračnom rozhraní pikMenu.

1. Nastavenie automatickej úlohy

  1. Pred nastavením automatickej úlohy v systéme OBERON sa uistite, že je na počítači, ktorý je zapnutý v čase, v ktorom je otvorená prevádzka, správne nastavený server OBERON Automation Center. Postup nastavenia je dostupný v téme Nastavenie servera OBERON Automation Center. Správnosť nastavenia a fungovania servera OAC môžete skontrolovať v programe OBERON Automation Center (klient) (v programe OBERON - Agenda firmy, ponuka OBERONOBERON Automation Center (klient)). Pri použití OBERON Automation Center odporúčame používať databázu SQL.
  2. Na serveri (nie na klientskom počítači) spustite program OBERON - Agenda firmy ako správca a v ponuke OBERON, Otvorenie agendy (firmy) otvorte databázu účtovnej jednotky.
  3. V ponuke ServisPoužívatelia vytvorte nového používateľa typu Systémový (napr. s názvom sys_pikMenu).
  4. V ponuke ServisAutomatické úlohy stlačte tlačidlo Nový. Otvorí sa formulár Automatická úloha, v ktorom vyberte typ úlohy WebServices API - Pokladnica OBERON 1G a zadajte názov úlohy (napr. pikMenu).
  5. Stlačením tlačidla  pri rozbaľovacom zozname Vykonávať na serveri aktualizujte zoznam dostupných serverov a vyberte príslušný server OAC, na ktorom sa má úloha vykonávať.
  6. Vyberte používateľa systému OBERON vytvoreného v bode č. 3, pod ktorým sa má automatická úloha vykonávať.
  7. Stlačte tlačidlo Nastaviť, zobrazí sa formulár Nastavenie automatickej úlohy 'WebServices API - Pokladnica OBERON', v ktorom v záložke Komunikácia:
    • zadajte číslo TCP/IP portu, pod ktorým bude daná služba dostupná (port musí byť voľný - t. j. v systéme Windows ho nesmie používať iná služba, pre OAC odporúčame používať hodnoty 22 001 a nasl.),
    • spôsob zabezpečenia odporúčame zvoliť OBERON autorizácia (zabezpečené pripojenie),
    • začiarknite pole Zasielať podrobné info do 'Prehľadu činností' (na OAC klienta) - prehľad záznamov o činnosti (logovania) bude dostupný v programe OBERON Automation Center (klient), oddiel Prehľad činností,
    • pole Aktivovať podrobnú analýzu komunikácie cez webovú službu ponechajte nezačiarknuté (slúži len pre pracovníkov centra podpory na detekciu prípadných problémov, ktoré sa môžu vyskytnúť pri komunikácii),
    • začiarknite pole Pridať výnimku do Windows firewall (ak používate bránu firewall iného výrobcu, je potrebné povoliť zadaný port manuálne).
  8. Aby systém Windows webovú službu povolil, je nevyhnutné vykonať jej registráciu - stlačte tlačidlo Zaregistrovať službu. Pred prípadnou dodatočnou zmenou napr. čísla portu je potrebné najprv zrušiť registráciu danej služby, zmeniť port a následne opätovne vykonať registráciu.
  9. V záložke Nastavenia formulára Nastavenie automatickej úlohy 'WebServices API - Pokladnica OBERON':
    • pri položke Pokladnica OBERON vyberte pokladnicu, ktorú bude táto webová služba zastupovať (bližšie určuje predajnú cenu, sklady, otvorené účty (stoly) a pod.),
    • pri položke Režim činnosti zvoľte jednu z nasledujúcich možností v závislosti od toho, pre ktorú súčasť aplikácie webovú službu konfigurujete:               
      • eMenu - hosť v reštaurácii - pre zákazníka pri objednávke z reštauračného zariadenia,
      • eMenu - donáška - pre zákazníka pri objednávke na donášku,
    • v sekcii OBERON Link môžete vykonať registráciu do služby OBERON Link.
  10. Vykonané nastavenia potvrďte stlačením tlačidla OK.
  11. Ak je webová služba nakonfigurovaná korektne, vo webovom prehliadači je možné vykonať jej kontrolu - po zadaní IP adresy a portu v tvare 192.168.16.20:22001 sa zobrazí informácia o danej službe.
Na prácu s webovou aplikáciou pikMenu je potrebné nastaviť potrebný počet automatických úloh (webových služieb) typu WebServices API - Pokladnica OBERON 1G v závislosti od počtu použitých režimov činnosti: jednu na prácu objednávanie v reštaurácii obsluhy (vyberá sa režim eMenu - hosť v reštaurácii) a druhú pre objednávanie na donášku (vyberá sa režim eMenu - donáška). Pre každú automatickú úlohu je potrebné nadefinovať nového používateľa typu Systémový (ponuka ServisPoužívatelia).

2. Nastavenie verejnej IP adresy

Webová aplikácia pikMenu, t. j. webový server sa pripája k OBERON-u na danú adresu webovej služby, preto musí byť viditeľná z vonkajšieho internetu.

  1. Na zabezpečenie potrebnej sieťovej infraštruktúry, nastavenie lokálnej počítačovej siete a jej následnú správu odporúčame kontaktovať servisného technika. Osloviť môžete niektorého z našich zmluvných partnerov (servisných stredísk).
  2. Zvoľte počítač, na ktorom bude automatická úloha (webová služba) spustená. Mal by to byť počítač, ktorý je neustále zapnutý (spravidla sieťový databázový server).
  3. Počítač, na ktorom je automatická úloha (webová služba) spustená, musí byť dostupný z vonkajšieho internetu. Z tohto dôvodu zabezpečte u poskytovateľa internetu (ISP) pre svoju prevádzku verejnú statickú IP adresu, pričom je potrebný DNS záznam. Alternatívne môžete využiť službu OBERON Link.
  4. Zároveň je potrebné nastaviť presmerovanie portu na smerovači (routri) z verejnej IP adresy na IP adresu počítača, na ktorom je automatická úloha (webová služba) spustená.

3. Nastavenie webovej aplikácie pikMenu

Ďalšie informácie získate na webovej stránke pikMenu a na webovej stránke dodávateľa.
Príbuzné témy