Táto téma Pomocníka popisuje jeden zo súvisiacich produktov systému OBERON - reštauračné riešenie pikMenu.
Základné informácie
- pikMenu predstavuje webovú aplikáciu - QR menu, ktoré je určené predovšetkým pre reštauračné prevádzky, použiť ho však možno aj v iných segmentoch podnikania (napr. kaderníctva, autoservisy). V rámci gastrosegmentu predstavuje elektronický jedálny/nápojový lístok ako náhradu tlačeného lístka. V rámci iných oblastí podnikania predstavuje elektronické menu obsahujúce príslušné produkty a služby.
- Aplikácia umožňuje objednávanie jedál a nápojov tak hosťami v reštaurácii, ako aj na donášku. V oboch prípadoch zákazník okrem objednania môže za dané jedlo alebo nápoj aj priamo v aplikácii prostredníctvom platobnej brány zaplatiť.
- V prípade režimu objednávania hosťami priamo v reštaurácii aplikácia odosiela objednané položky priamo do OBERON-u, kde sa zobrazujú v evidencii Otvorených účtov, záložka Otvorené pokladničné účty.
- Ak si zákazníci objednávajú jedlá/nápoje na donášku, objednané položky sa v evidencii Otvorených účtov zobrazujú v záložke Donáška. Priamo v aplikácii zákazník vyplní adresu, na ktorú sa má objednávka doručiť.
Hlavné výhody produktu
- Nahrádza web prevádzky - s pikMenu získate moderné, interaktívne rozhranie.
- Zvyšuje tržby - predpokladaný nárast príjmov od 3 do 15%.
- Jednoduchosť a rýchlosť - rýchle objednávanie a platba cez QR kód.
- Okamžité aktualizácie - úprava menu v reálnom čase priamo z mobilu alebo počítača.
- Mnohojazyčnosť - preklad ponuky do viacerých jazykov jedným klikom.
- Zníženie nákladov - eliminuje potrebu fyzických menu.
- Nahradenie zamestnancov - menej zamestnancov na obsluhu znamená nižšie náklady.
- Pútavé vizuály - používanie vlastných obrázkov produktov.
Technické informácie
- Aplikácia je so systémom OBERON prepojená priamo prostredníctvom rozhrania WebServices API - Pokladnica OBERON 1G. Táto webová služba musí byť spustená na prevádzke, pričom sa vyžaduje verejná statická IP adresa (je potrebný DNS záznam), prípadne služba OBERON Link, ktorá sa umožňuje aplikáciám využívajúcim webové služby systému OBERON pripájať k týmto webovým službám z vonkajšieho internetu (t. j. mimo lokálnej počítačovej siete).
Implementácia produktu
Implementácia pikMenu pozostáva z dvoch krokov:
- nastavenia na strane OBERON-u - na komunikáciu s aplikáciou pikMenu je potrebné nastaviť automatickú úlohu WebServices API - Pokladnica OBERON 1G,
- nastavenie verejne IP adresy,
- nastavenie webovej aplikácie pikMenu - nastavuje sa vo webovom administračnom rozhraní pikMenu.
1. Nastavenie automatickej úlohy
- Pred nastavením automatickej úlohy v systéme OBERON sa uistite, že je na počítači, ktorý je zapnutý v čase, v ktorom je otvorená prevádzka, správne nastavený server OBERON Automation Center. Postup nastavenia je dostupný v téme Nastavenie servera OBERON Automation Center. Správnosť nastavenia a fungovania servera OAC môžete skontrolovať v programe OBERON Automation Center (klient) (v programe OBERON - Agenda firmy, ponuka OBERON, OBERON Automation Center (klient)). Pri použití OBERON Automation Center odporúčame používať databázu SQL.
- Na serveri (nie na klientskom počítači) spustite program OBERON - Agenda firmy ako správca a v ponuke OBERON, Otvorenie agendy (firmy) otvorte databázu účtovnej jednotky.
- V ponuke Servis, Používatelia vytvorte nového používateľa typu Systémový (napr. s názvom sys_pikMenu).
- V ponuke Servis, Automatické úlohy stlačte tlačidlo Nový. Otvorí sa formulár Automatická úloha, v ktorom vyberte typ úlohy WebServices API - Pokladnica OBERON 1G a zadajte názov úlohy (napr. pikMenu).
- Stlačením tlačidla
pri rozbaľovacom zozname Vykonávať na serveri aktualizujte zoznam dostupných serverov a vyberte príslušný server OAC, na ktorom sa má úloha vykonávať.
- Vyberte používateľa systému OBERON vytvoreného v bode č. 3, pod ktorým sa má automatická úloha vykonávať.
- Stlačte tlačidlo Nastaviť, zobrazí sa formulár Nastavenie automatickej úlohy 'WebServices API - Pokladnica OBERON', v ktorom v záložke Komunikácia:
- zadajte číslo TCP/IP portu, pod ktorým bude daná služba dostupná (port musí byť voľný - t. j. v systéme Windows ho nesmie používať iná služba, pre OAC odporúčame používať hodnoty 22 001 a nasl.),
- spôsob zabezpečenia odporúčame zvoliť OBERON autorizácia (zabezpečené pripojenie),
- začiarknite pole Zasielať podrobné info do 'Prehľadu činností' (na OAC klienta) - prehľad záznamov o činnosti (logovania) bude dostupný v programe OBERON Automation Center (klient), oddiel Prehľad činností,
- pole Aktivovať podrobnú analýzu komunikácie cez webovú službu ponechajte nezačiarknuté (slúži len pre pracovníkov centra podpory na detekciu prípadných problémov, ktoré sa môžu vyskytnúť pri komunikácii),
- začiarknite pole Pridať výnimku do Windows firewall (ak používate bránu firewall iného výrobcu, je potrebné povoliť zadaný port manuálne).
- Aby systém Windows webovú službu povolil, je nevyhnutné vykonať jej registráciu - stlačte tlačidlo Zaregistrovať službu. Pred prípadnou dodatočnou zmenou napr. čísla portu je potrebné najprv zrušiť registráciu danej služby, zmeniť port a následne opätovne vykonať registráciu.
- V záložke Nastavenia formulára Nastavenie automatickej úlohy 'WebServices API - Pokladnica OBERON':
- pri položke Pokladnica OBERON vyberte pokladnicu, ktorú bude táto webová služba zastupovať (bližšie určuje predajnú cenu, sklady, otvorené účty (stoly) a pod.),
- pri položke Režim činnosti zvoľte jednu z nasledujúcich možností v závislosti od toho, pre ktorú súčasť aplikácie webovú službu konfigurujete:
- eMenu - hosť v reštaurácii - pre zákazníka pri objednávke z reštauračného zariadenia,
- eMenu - donáška - pre zákazníka pri objednávke na donášku,
- v sekcii OBERON Link môžete vykonať registráciu do služby OBERON Link.
- Vykonané nastavenia potvrďte stlačením tlačidla OK.
- Ak je webová služba nakonfigurovaná korektne, vo webovom prehliadači je možné vykonať jej kontrolu - po zadaní IP adresy a portu v tvare 192.168.16.20:22001 sa zobrazí informácia o danej službe.
 |
Na prácu s webovou aplikáciou pikMenu je potrebné nastaviť potrebný počet automatických úloh (webových služieb) typu WebServices API - Pokladnica OBERON 1G v závislosti od počtu použitých režimov činnosti: jednu na prácu objednávanie v reštaurácii obsluhy (vyberá sa režim eMenu - hosť v reštaurácii) a druhú pre objednávanie na donášku (vyberá sa režim eMenu - donáška). Pre každú automatickú úlohu je potrebné nadefinovať nového používateľa typu Systémový (ponuka Servis, Používatelia). |
2. Nastavenie verejnej IP adresy
Webová aplikácia pikMenu, t. j. webový server sa pripája k OBERON-u na danú adresu webovej služby, preto musí byť viditeľná z vonkajšieho internetu.
- Na zabezpečenie potrebnej sieťovej infraštruktúry, nastavenie lokálnej počítačovej siete a jej následnú správu odporúčame kontaktovať servisného technika. Osloviť môžete niektorého z našich zmluvných partnerov (servisných stredísk).
- Zvoľte počítač, na ktorom bude automatická úloha (webová služba) spustená. Mal by to byť počítač, ktorý je neustále zapnutý (spravidla sieťový databázový server).
- Počítač, na ktorom je automatická úloha (webová služba) spustená, musí byť dostupný z vonkajšieho internetu. Z tohto dôvodu zabezpečte u poskytovateľa internetu (ISP) pre svoju prevádzku verejnú statickú IP adresu, pričom je potrebný DNS záznam. Alternatívne môžete využiť službu OBERON Link.
- Zároveň je potrebné nastaviť presmerovanie portu na smerovači (routri) z verejnej IP adresy na IP adresu počítača, na ktorom je automatická úloha (webová služba) spustená.
3. Nastavenie webovej aplikácie pikMenu
- Pri nastavení webovej aplikácie pikMenu postupujte podľa dokumentácie dodávateľa www.pikMenu.com.
Príbuzné témy