Táto téma Pomocníka je venovaná jednej z automatických úloh systému OBERON - automatickému zálohovaniu údajov. Automatické zálohovanie údajov predstavuje popri manuálnom zálohovaní jeden zo spôsobov zálohovania údajov v systéme OBERON.
|
V systéme OBERON je táto funkcia z dôvodu kompatibility stále vykonávaná aj v staršom programe OBERON Center, avšak s obmedzenou platnosťou. Z tohto dôvodu je potrebné automatické zálohovanie konfigurovať v programe OBERON Automation Center. |
Základné informácie
- Automatické zálohovanie predstavuje automatickú úlohu, ktorá v systéme OBERON umožňuje automatické zálohovanie údajov účtovnej jednotky (firmy). Je určené tak pre databázový systém SQL server (MariaDB , MySQL, MS SQL Server), ako aj pre súborovú databázu Microsoft Access, pričom umožňuje zálohovať aj iné, neúčtovné údaje.
- Zálohované údaje sa v závislosti od nastavení ukladajú na disk počítača (C:\OBERON-ZALOHY) alebo akékoľvek iné záložné médium, ktoré sa nachádza v lokálnom počítači, prípadne sa odosielajú na FTP server.
- V prípade databáz SQL servera je možné v rámci jednej automatickej úlohy zálohovať všetky databázy umiestnené na danom SQL serveri.
- Pri zálohovaní sa vytvorí súbor s príponou ZIP (štandardný ZIP archív). Záložný súbor môže byť chránený heslom.
- Informácie o automatickom zálohovaní sa priebežne ukladajú do Sledovania činností (ponuka Servis), kde sú dostupné každému používateľovi, ktorý si tak môže overiť, či sa databáza zálohuje.
- Automatické zálohovanie nepodporuje inkrementálne zálohovanie (zálohovanie, pri ktorom si držíme jednu úplnú zálohu a každou ďalšou zálohou sú len zmeny v údajoch), ale zálohuje sa vždy celá databáza, ktorá spravidla obsahuje údaje aj za viac účtovných období (rokov), prípadne aj viac celých databáz (účtovných jednotiek, firiem).
- Automatická obnova údajov z automatického zálohovania nie je v systéme OBERON podporovaná. Viac informácií o obnove údajov zo záložnej kópie údajov (zálohy) vytvorenej pri automatickom zálohovaní údajov získate v téme Všeobecne o obnove údajov.
Nastavenie Automatického zálohovania
- Pred nastavením automatickej úlohy v systéme OBERON sa uistite, že je na počítači, ktorý je neustále zapnutý (spravidla sieťovom databázovom serveri), správne nastavený server OBERON Automation Center. Postup nastavenia je dostupný v téme Nastavenie servera OBERON Automation Center. Správnosť nastavenia a fungovania servera OAC môžete skontrolovať v programe OBERON Automation Center (klient) (v programe OBERON - Agenda firmy, ponuka OBERON, OBERON Automation Center (klient)). Pri použití OBERON Automation Center odporúčame používať databázu SQL.
- Na klientskom počítači spustite program OBERON - Agenda firmy a v ponuke OBERON, Otvorenie agendy (firmy) otvorte databázu účtovnej jednotky.
- V ponuke Servis, Používatelia vytvorte nového používateľa typu Systémový.
- V ponuke Servis, Automatické úlohy stlačte tlačidlo Nový. Otvorí sa formulár Automatická úloha, v ktorom vyberte typ úlohy Automatické zálohovanie a zadajte názov úlohy.
- Stlačením tlačidla pri rozbaľovacom zozname Vykonávať na serveri aktualizujte zoznam dostupných serverov a vyberte príslušný server OAC, na ktorom sa má úloha vykonávať.
- Vyberte používateľa systému OBERON vytvoreného v bode č. 3, pod ktorým sa má automatická úloha vykonávať.
- Stlačte tlačidlo Nastaviť. Otvorí sa formulár Nastavenie automatickej úlohy 'Automatické zálohovanie', v ktorom:
- v záložke Základné zvoľte typ zálohovaných údajov - na zálohovanie databáz typu SQL zvoľte možnosť Zálohovať databázy z SQL servera, v prípade, že chcete zálohovať databázy typu Microsoft Access, prípadne iné neúčtovné údaje, zvoľte možnosť Zálohovať adresáre a súbory v počítači,
- v záložke SQL databázy môžete stlačením tlačidla načítať všetky databázy umiestnené v SQL serveri a vybrať tie, ktoré sa majú zahrnúť do zálohovania,
- v záložke Záložný súbor zadajte názov záložného súboru, prípadne aj heslo na jeho ochranu, a zvoľte umiestnenie adresára, do ktorého sa záložný súbor uloží,
- v záložke Ostatné nastavte ostatné parametre zálohovania (postupné obmieňanie záloh, vytváranie mesačných záloh, zoznam úloh pred a po spustení zálohovania).
- Nastavenia vykonané v jednotlivých záložkách potvrďte stlačením tlačidla OK.
- Vo formulári Automatická úloha v záložke Čas spustenia nastavte interval spustenia automatickej úlohy.
- Vykonané nastavenia potvrďte stlačením tlačidla OK.
Príbuzné témy