Táto téma Pomocníka je venovaná jednej z automatických úloh systému OBERON - automatickému XML exportu/importu.
Základné informácie
- Automatický XML export/import predstavuje automatickú úlohu systému OBERON, ktorá umožňuje v určených časových intervaloch automaticky exportovať, resp. importovať súbory XML v ľubovoľných evidenciách programu OBERON - Agenda firmy (skladové karty, objednávky prijaté...) konkrétnym skupinám príjemcov, a to predovšetkým do/z iných účtovných jednotiek (firiem) používajúcich systém OBERON, resp. externých systémov (napr. internetového obchodu).
- Formát údajov je typu XML so štruktúrou rovnakou ako pri manuálnom exporte, resp. importe údajov z/do niektorej knihy v programe OBERON - Agenda firmy. Štruktúru súboru XML je možné podľa potreby upraviť pomocou transformačnej šablóny XSLT.
- Úloha umožňuje odosielať údaje ako:
- súbor uložený v zdieľanom úložisku na spracovanie externým programom,
- súbor odoslaný na FTP server,
- správu obsahujúcu XML dokument odoslanú na WEB server ako HTTP POST požiadavka.
- Úloha môže prijímať údaje zo:
- súboru v zdieľanom úložisku alebo vytvoreného externým programom,
- súboru stiahnutého z FTP servera,
- správy prijatej z WEB servera na základe HTTP GET požiadavky.
- Nastavenia automatickej úlohy sa definujú vo formulári Nastavenie automatickej úlohy 'Automatický XML export/import'.
- Pravidlá daného importu/exportu sa určujú pomocou nastavení XML komunikácie (napr. spôsob konverzie údajov, výber transformačnej šablóny).
- V rámci podrobných nastavení XML komunikácie je možné nastaviť ďalšie parametre importu (sklad, do ktorého sa má import vykonať, polia na synchronizáciu skladových položiek atď.) v prípade, že sa položky importovaného dokladu (faktúry, príjemky...) majú naimportovať ako skladové (v opačnom prípade sa naimportujú ako neskladové). Zároveň je možné nastaviť ďalšie parametre exportu - sklad, z ktorého sa má export vykonať, a či sa majú exportovať aj základné, resp. rozšírené údaje skladových kariet, na základe ktorých sa pri následnom importe bude môcť z položky dokladu automaticky vytvoriť daná skladová karta v prípade, že sa v cieľovej databáze nenachádza.
- Automatická úloha umožňuje nastaviť zálohovanie súborov, ktoré slúži na zálohovanie histórie prenášaných údajov, napr. na umožnenie zistenia dôvodu nekorektnosti údajov pri exporte/importe.
- Úlohu je možné nastaviť podľa toho, z/do akej knihy sa majú údaje prenášať. Spravidla je možné určiť záznamy, ktoré sa majú prenášať, a to, aké podrobné údaje budú uvedené záznamy obsahovať (Obrázok č. 1).
- Podľa spôsobu prenosu je možné nastaviť adresár na ukladanie/načítanie dát, prihlasovacie údaje do FTP/WEB servera a URL adresu požiadavky.
- Po ukončení nastavenia automatickej úlohy je možné otestovať správnosť fungovania úlohy.
Obrázok č. 1: Určenie údajov na prenos v rámci automatického XML exportu skladových kariet
Príbuzné témy