Táto téma Pomocníka je venovaná automatickému zálohovaniu údajov v systéme OBERON.
 |
V systéme OBERON je táto funkcia z dôvodu kompatibility stále vykonávaná aj v staršom programe OBERON Center, avšak s obmedzenou platnosťou do 31.12.2023. Z tohto dôvodu je potrebné automatické zálohovanie konfigurovať v programe OBERON Automation Center. Viac informácií získate v téme Automatické zálohovanie. |
Základné informácie
- Zálohovanie údajov (zálohovanie dát, backup) znamená vytváranie kópie, resp. kópií údajov a ich ukladanie na záložné médium pre prípad potreby obnovenia práve spracúvaných alebo nedávno uložených údajov, ak došlo k ich poškodeniu, strate alebo zničeniu. Viac informácií o zálohovaní v systéme OBERON získate v téme Všeobecne o zálohovaní.
- Zálohovanie údajov v systéme OBERON pre prípad potreby obnovenia údajov je možné vykonávať dvoma základnými spôsobmi: manuálnym zálohovaním v programe OBERON - Agenda firmy alebo automatickým zálohovaním v programe OBERON Center.
- Automatické zálohovanie je jednou z funkcií programu OBERON Center, ktorá je určená na automatické zálohovanie údajov účtovnej jednotky (firmy) v OBERON-e. Jeho úlohou je byť spustené na pozadí systému Windows a v určenom časovom intervale zálohovať vybrané údaje.
- Z hľadiska použitého databázového systému je možné automatické zálohovanie vykonať dvoma spôsobmi:
- V prípade MS SQL Servera sa zálohované údaje ukladajú v počítači, v ktorom je daný SQL server spustený. Z tohto dôvodu je potrebné vytvorenú záložnú kópiu údajov skopírovať (premiestniť) aj do ďalšieho počítača, aby sa minimalizovalo riziko straty údajov pri hardvérovej poruche počítača, v ktorom beží SQL server.
- Pri súborovej databáze Microsoft Access a pri SQL databázach MariaDB a MySQL sa na rozdiel od Microsoft SQL Servera zálohované údaje ukladajú na akékoľvek záložné médium, ktoré sa nachádza v lokálnom počítači. Pri zálohovaní vytvorí jeden súbor s príponou ZIP (štandardný ZIP archív). Neplatí to však pri ochrane záložného súboru heslom - vtedy bude mať výsledný súbor príponu ZIP_cript.
- Automatické zálohovanie nepodporuje inkrementálne zálohovanie (zálohovanie, pri ktorom si držíme jednu úplnú zálohu a každou ďalšou zálohou sú len zmeny v údajoch), ale zálohuje sa vždy celá databáza, ktorá spravidla obsahuje údaje aj za viac účtovných období (rokov), prípadne aj viac celých databáz (účtovných jednotiek, firiem).
- Automatická obnova údajov z automatického zálohovania nie je v systéme OBERON podporovaná. Viac informácií o obnove údajov zo záložnej kópie údajov (zálohy) vytvorenej pri automatickom zálohovaní údajov získate v téme Všeobecne o obnove údajov.
Nastavenie Automatického zálohovania
- V programe OBERON Center vyberte oddiel Automatické zálohovanie, v ktorom je možné definovať zálohovanie údajov. Jednotlivých zálohovaní môže byť definovaných viac a môžu sa líšiť nastavením údajov určených na zálohovanie, ako aj spôsobom a časom spustenia, prípadne umiestnením záložného súboru.
- Pomocou tlačidla Pridať/Upraviť vytvorte nové, alebo upravte existujúce zálohovanie a vyberte spôsob zálohovania podľa toho, aké údaje požadujete zálohovať. V prípade nastavenia zálohovania súborovej databázy Microsoft Access (prípadne rôznych iných súborov uložených na disku počítača), vyberte možnosť Štandardná záloha. Ak chcete nastaviť zálohovanie údajov SQL databázy, vyberte možnosť Záloha databázy SQL servera. V závislosti od výberu sa otvorí buď formulár Automatické zálohovanie - štandardná záloha alebo formulár Automatické zálohovanie - záloha databázy SQL servera. V týchto formulároch je potrebné nastaviť parametre zálohovania.
- Po definovaní parametrov automatického zálohovania sa bude zálohovanie vybraných údajov vykonávať pravidelne vo zvolenom čase.
Príbuzné témy