Táto téma Pomocníka obsahuje postup inštalácie bonovacieho monitora, t. j. postup nastavenia komunikácie medzi bonovacím monitorom a systémom OBERON. Téma obsahuje aj postup prihlásenia do rozhrania bonovacieho monitora a nastavenia vzhľadu bonovacieho monitora.
1. Nastavenie lokálnej počítačovej siete
- Na zabezpečenie potrebnej sieťovej infraštruktúry, nastavenie lokálnej počítačovej siete a jej následnú správu odporúčame kontaktovať servisného technika. Osloviť môžete niektorého z našich zmluvných partnerov (servisných stredísk).
- Bonovací monitor komunikuje so systémom OBERON na základe automatickej úlohy typu WebServices API - Pokladnica OBERON 1G, t. j. webových služieb. Z tohto dôvodu je potrebné v prevádzke zabezpečiť WiFi pripojenie do lokálnej počítačovej siete.
- Zvoľte počítač, na ktorom bude automatická úloha (webová služba) spustená. Mal by to byť počítač, ktorý je zapnutý v čase, v ktorom je otvorená prevádzka. Odporúča sa sieťový databázový server, prípadne počítač, na ktorom sa používa Pokladnica OBERON. Dôvodom je jednoduchší prístup k tlačovým úlohám pri paralelnom používaní bonovacích tlačiarní (napr. v prípade zaseknutia papiera bude jednoduchší prístup k tomuto počítaču ako napr. k serveru).
- Uistite sa, že sa automatická úloha aj bonovací monitor používajú v tej istej počítačovej sieti. Bonovací monitor v rámci komunikácie predstavuje klienta webovej služby.
- Ak sa bude bonovací monitor používať mimo lokálnej počítačovej siete, je potrebné nastaviť presmerovanie portu na smerovači (routri) z verejnej IP adresy na IP adresu počítača v lokálnej sieti, na ktorom je automatická úloha spustená (predpokladá sa, že prevádzka má verejnú statickú IP adresu alebo dynamické DNS). Následne sa bude možné k webovej službe pripájať odkiaľkoľvek z vonkajšieho internetu.
2. Nastavenie automatickej úlohy
- Pred nastavením automatickej úlohy v systéme OBERON sa uistite, že je na počítači, ktorý je zapnutý v čase, v ktorom je otvorená prevádzka, správne nastavený server OBERON Automation Center. Postup nastavenia je dostupný v téme Nastavenie servera OBERON Automation Center. Správnosť nastavenia a fungovania servera OAC môžete skontrolovať v programe OBERON Automation Center (klient) (v programe OBERON - Agenda firmy, ponuka OBERON, OBERON Automation Center (klient)). Pri použití OBERON Automation Center odporúčame používať databázu SQL.
- Na serveri (nie na klientskom počítači) spustite program OBERON - Agenda firmy ako správca a v ponuke OBERON, Otvorenie agendy (firmy) otvorte databázu účtovnej jednotky.
- V ponuke Servis, Používatelia vytvorte nového používateľa typu Systémový (napr. s názvom sys_bonmonitor).
- V ponuke Servis, Automatické úlohy stlačte tlačidlo Nový. Otvorí sa formulár Automatická úloha, v ktorom vyberte typ úlohy WebServices API - Pokladnica OBERON 1G a zadajte názov úlohy (napr. Bonovací monitor).
- Stlačením tlačidla pri rozbaľovacom zozname Vykonávať na serveri aktualizujte zoznam dostupných serverov a vyberte príslušný server OAC, na ktorom sa má úloha vykonávať.
- Vyberte používateľa systému OBERON vytvoreného v bode č. 3, pod ktorým sa má automatická úloha vykonávať.
- Stlačte tlačidlo Nastaviť, zobrazí sa formulár Nastavenie automatickej úlohy 'WebServices API - Pokladnica OBERON', v ktorom v záložke Komunikácia:
- zadajte číslo TCP/IP portu, pod ktorým bude daná služba dostupná (port musí byť voľný - t. j. v systéme Windows ho nesmie používať iná služba, pre OAC odporúčame používať hodnoty 22 001 a nasl.),
- zvoľte spôsob zabezpečenia OBERON autorizácia (bez zabezpečeného pripojenia),
- začiarknite pole Zasielať podrobné info do 'Prehľadu činností' (na OAC klienta) - prehľad záznamov o činnosti (logovania) bude dostupný v programe OBERON Automation Center (klient), oddiel Prehľad činností,
- začiarknite pole Pridať výnimku do Windows firewall (ak používate bránu firewall iného výrobcu, je potrebné povoliť zadaný port manuálne).
- Aby systém Windows webovú službu povolil, je nevyhnutné vykonať jej registráciu - stlačte tlačidlo Zaregistrovať službu. Pred prípadnou dodatočnou zmenou napr. čísla portu je potrebné najprv zrušiť registráciu danej služby, zmeniť port a následne opätovne vykonať registráciu.
- V záložke Nastavenia formulára Nastavenie automatickej úlohy 'WebServices API - Pokladnica OBERON':
- pri položke Pokladnica OBERON vyberte pokladnicu, ktorú bude táto webová služba zastupovať.
- Vykonané nastavenia potvrďte stlačením tlačidla OK.
- V zozname úloh vo formulári Automatické úlohy v stĺpci Popis získate údaje (IP adresu počítača spolu s číslom komunikačného TCP/IP portu).
- Ak je webová služba nakonfigurovaná korektne, vo webovom prehliadači je možné vykonať jej kontrolu - po zadaní IP adresy a portu v tvare 192.168.16.20:22001 sa zobrazí informácia o danej službe.
- Otvorte program OBERON Automation Center (klient) (ponuka OBERON, OBERON Automation Center (klient)). V oddiele Automatické úlohy dvojklikom na danú úlohu otvorte okno Detaily, v ktorom sa nachádza odkaz v tvare napr. http://192.168.16.20:22001/display/card/ na zobrazenie systému bonovacích monitorov.
Prihlásenie do rozhrania bonovacieho monitora
- Po otvorení systému bonovacích monitorov vo webovom prehliadači (zadaním adresy v tvare napr. http://192.168.16.20:22001/display/card/, resp. kliknutím na tento odkaz v programe OBERON Automation Center (klient) (bod č. 13 predchádzajúceho postupu)) stlačte tlačidlo Nastavenia komunikácie.
- Otvorí sa formulár, v ktorom zadajte:
- adresu servera v tvare 192.168.16.20:22001,
- prihlasovacie meno - názov používateľa v systéme OBERON (napr. Admin),
- prihlasovacie heslo - heslo používateľa v systéme OBERON (ak je nastavené).
- Stlačte tlačidlo Nastaviť. Otvorí sa rozhranie bonovacieho monitora.
Nastavenie bonovacieho monitora
- V rozhraní bonovacieho monitora v hlavnej ponuke stlačte tlačidlo Nastavenia.
- Otvorí sa formulár, v ktorom môžete nastaviť:
- v záložke Systém:
- názov bonovacieho monitora - pomenovanie bonovacieho monitora,
- zastupovať bonovacie tlačiarne - nastavuje sa číslo bonovacej tlačiarne, ktorú bonovací monitor zastupuje (musí byť rovnaké ako číslo nastavené na skladovej karte v záložke Receptúra); v prípade zastupovania viacerých tlačiarní (napr. pre kuchyňu a bar), zadajte čísla tlačiarní oddelené čiarkou bez medzier,
- režim činnosti (Kartičky, Kartičky (adaptívne), Tabuľka, Fast food výdaj),
- prehrávanie zvuku pri novej objednávke - pri zobrazení novej objednávky zaznie zvukový signál (v prípade, že sa po nastavení zvuk neprehráva, je potrebné skontrolovať povolenie prehrávania zvuku vo webovom prehliadači),
- prehrávanie zvuku pri novej položke objednávky,
- režim zobrazenia - tmavý alebo svetlý,
- v záložke Správanie:
- dĺžku zobrazenia položky alebo objednávky po vybavení v sekundách,
- stavy počas času vybavenia objednávky v minútach (krátky, stredný, dlhý),
- v záložke Vzhľad:
- veľkosť textu hlavičky (kartičky),
- veľkosť textu položky objednávky,
- výšku riadka textu položky objednávky,
- v záložke Kartičky:
- počet kartičiek v jednom riadku,
- šírku farebného označenia kategórie menu - podľa nastavení farieb vo formulári Skupiny v pokladnici (pri hodnote "0" (nula) bude zobrazenie farieb vypnuté),
- režim pre čašníka aj kuchára - okrem ikony pre kuchára (na označenie dokončenia prípravy jedla/nápoja) zobrazuje aj ikonu pre obsluhu na označenie vynesenia jedla/nápoja,
- zobrazovanie súhrnu objednávok - nastavuje sa pre režim Kartičky, v osobitnom paneli zobrazí zoznam položiek s počtom ich objednávok,
- zobrazovanie používateľa v hlavičke - v objednávke zobrazí meno obsluhy, ktorá objednávku odoslala,
- zobrazovanie poradového čísla dokladu,
- v záložke Kartičky (adaptívne):
- okrem rovnakých nastavení, ako v záložke Kartičky, obsahuje aj nastavenie počtu položiek objednávky do roztiahnutia na zhustené zobrazenie kartičiek na monitore (na rovnakej ploche sa zobrazí väčší počet kartičiek),
- v záložke FastFood:
- zobrazovanie animovaných gifov - nastavuje sa pre režim Fast food výdaj, umožňuje nastaviť gif osobitne pre vybavované objednávky a objednávky čakajúce na vynesenie.
- Stlačením tlačidla Uložiť sa nastavenia uložia.
Príbuzné témy