Táto téma Pomocníka je venovaná položke Kniha poskytovaných služieb v ponuke Hotel programu OBERON - Agenda firmy.
Základné informácie
- Výberom položky sa otvorí Kniha poskytovaných služieb, ktorá predstavuje doplnkovú knihu modulu Hotelová recepcia. Kniha umožňuje zaevidovať rozšírené služby poskytované ubytovacím zariadením (so základnými službami kniha nepracuje). Po poskytnutí služieb v nej záznamy ostávajú, pričom ich možno zobraziť prostredníctvom rýchleho filtra dostupného po stlačení tlačidla Vlastnosti (umožňuje nastaviť zobrazenie všetkých služieb, len aktívnych služieb a archívu služieb). Viac informácií o službách v systéme OBERON a ich definovaní získate v téme Služby.
- Rozšírené služby zaevidované v knihe poskytovaných služieb sa v grafickej podobe zobrazujú v grafickom prehľade poskytovaných služieb, kde je s nimi možné aktívne pracovať.
- Pridať alebo upraviť zápis v knihe poskytovaných služieb je možné priamo v tejto knihe alebo z grafického prehľadu poskytovaných služieb (čiže bez otvorenia knihy poskytovaných služieb). Kvôli vyššej prehľadnosti sa na zápis, resp. opravu služieb odporúča využívať interaktívny grafický prehľad poskytovaných služieb.
- Rozšírenú službu si môže hosť zarezervovať alebo ju môže priamo čerpať. V závislosti od toho pri zaevidovaní rozšírenej služby možno zvoliť z nasledujúcich možností:
- Nová rezervácia - vyberte, ak bude služba poskytnutá v budúcnosti. Otvorí sa formulár Rezervácia poskytovanej služby.
- Nová služba - vyberte, ak sa bude služba priamo čerpať. Otvorí sa formulár Poskytovaná služba.
- Nová služba (ubytovaný hosť) - vyberte, ak službu bude čerpať ubytovaný hosť. Otvorí sa formulár, v ktorom vyberte osobu zo zoznamu ubytovaných osôb.
- Rezerváciu služby je možné evidovať s rôznym stavom - nepotvrdená rezervácia, potvrdená rezervácia, rezervácia so zálohou atď. Jednotlivé stavy služby sú v grafickom prehľade poskytovaných služieb farebne odlíšené.
- Službu je možné rezervovať do zvoleného dátumu, t. j. je možné nastaviť, dokedy má byť služba rezervovaná (napr. v prípade očakávania zálohy alebo opätovného potvrdenia). Ak nastavený časový úsek uplynie, v zozname poskytovaných služieb sa takáto rezervácia zvýrazní červenou farbou.
Dostupné možnosti
Ďalšie možnosti práce so záznamami sú dostupné po stlačení tlačidla Možnosti, prípadne v kontextovej ponuke tabuľky záznamov.
Zobraziť väzby dokumentu
Systém OBERON udržiava medzi súvisiacimi záznamami v rôznych evidenciách väzby (napr. na kontrolu správnosti zaevidovania služby). Funkcia zostaví grafický prehľad väzieb daného záznamu, ktorý je zároveň interaktívny - kliknutím pravým tlačidlom myši je možné jednotlivé záznamy zobraziť, upraviť, resp. exportovať.
Označiť službu ako poskytnutú
Službu označte ako poskytnutú v prípade, že sa služba zrealizovala. Pri poskytnutej službe sa zmení farba v
grafickom prehľade poskytovaných služieb podľa nastavenia farieb v ponuke
Servis,
Nastavenia programu,
oddiel Firma, Hotelová recepcia, záložka
Grafické prehľady.
Zrušiť označenie služby ako poskytnutej
Funkcia zruší označenie služby ako poskytnutej.
Vyúčtovanie poskytnutej služby
Otvorí sa sprievodca, pomocou ktorého je možné vyúčtovať poskytnutú službu. Poskytnutá služba, ktorá bola vyúčtovaná, sa presunie medzi vyúčtované (neaktívne) služby. Službu možno vyúčtovať:
- manuálne - umožňuje zaevidovať úhradu poskytovanej služby, a tým ju manuálne vyúčtovať. Služba sa stane neaktívnou (v knihe poskytovaných služieb bude zobrazená tučným písmom),
- presunom na hotelový účet - je potrebné vybrať hotelový účet, na ktorý sa daná služba presunie,
- vystavením faktúry - otvorí sa sprievodca tvorbou novej pohľadávky.
V prípade, že účtovná jednotka používa aj modul Skladová evidencia, poskytnutú službu možno vyúčtovať pomocou Pokladnice OBERON (tlačidlo Poskyt. služby).
Príbuzné témy