Táto téma Pomocníka je venovaná jednej z automatických úloh systému OBERON - automatickému odosielaniu e-mailov.
|
V systéme OBERON je táto automatická úloha z dôvodu kompatibility stále vykonávaná aj v staršom programe OBERON Center, avšak s obmedzenou platnosťou. Z tohto dôvodu je potrebné automatickú úlohu konfigurovať v programe OBERON Automation Center. |
Základné informácie
- Automatické odosielanie e-mailov predstavuje automatickú úlohu, ktorá v systéme OBERON umožňuje automaticky odosielať e-mailové správy v rámci hromadného zasielania e-mailov (hromadného mailingu) - jedného zo spôsobov odosielania e-mailových správ v systéme OBERON.
- Hromadné zasielanie e-mailov (hromadný mailing) v systéme OBERON je nástrojom, ktorý umožňuje rozposielať hromadné e-mailové správy konkrétnym skupinám príjemcov (stovkám až tisícom adresátov), napr. v rámci marketingovej kampane, informovania o rôznych podujatiach, zmenách (napr. adresy sídla firmy) a pod. Viac informácií získate v téme Hromadné zasielanie e-mailov.
- Hromadné e-mailové správy sa vytvárajú v programe OBERON – Agenda firmy v ponuke CRM, Hromadné správy (kampane).
- E-mailové správy vytvorené (vygenerované) pomocou hromadného mailingu (kampaní) sa evidujú v evidencii E-mailové správy. Pri hromadnom odoslaní e-mailov sa vytvorené (vygenerované) e-mailové správy pre všetkých príjemcov (adresátov) uložia v tejto evidencii a následne sa pomocou SMTP servera fyzicky odošlú. Na základe toho je možné spätne overiť, či bola správa danému adresátovi odoslaná.
- Automatická úloha Automatické odosielanie e-mailov zabezpečuje fyzické odosielanie e-mailových správ z evidencie E-mailové správy. Ak sa v danej evidencii objaví nová e-mailová správa (alebo viac správ), vzápätí sa odošle (do cca 15 sekúnd).
- Automatickú úlohu Automatické odosielanie e-mailov možno nastaviť pre konkrétnu prevádzku, napr. ak má účtovná jednotka viac predajní v rôznych mestách a chce zasielať akciový leták len zákazníkom v danom meste.
V rámci hromadného mailingu je okrem e-mailových správ možné hromadne zasielať aj SMS správy. Ide, samozrejme, len o zasielanie krátkych textových správ bez obrázkov a príloh. Na ich zasielanie je okrem automatickej úlohy Automatické odosielanie e-mailov potrebné nastaviť aj ďalšiu automatickú úlohu Posielanie SMS správ cez EuroSMS, ktorá umožňuje automaticky zasielať vytvorené SMS v rámci alebo mimo firmy a zároveň spätne overovať, či a kedy bola daná SMS správa doručená. Všetky vygenerované SMS správy sa nachádzajú v evidencii CRM, SMS správy. Na využitie služby je potrebná registrácia na stránke www.eurosms.com. Po zaregistrovaní získate prihlasovacie údaje a integračné údaje potrebné pre odosielanie SMS. Služba je spoplatnená podľa cenníka poskytovateľa. Bližšie informácie získate v témach EuroSMS a SMS správy.
Nastavenie hromadného zasielania e-mailov
- Pred nastavením automatickej úlohy v systéme OBERON sa uistite, že je na počítači, ktorý je neustále zapnutý (spravidla sieťovom databázovom serveri), správne nastavený server OBERON Automation Center. Postup nastavenia je dostupný v téme Nastavenie servera OBERON Automation Center. Správnosť nastavenia a fungovania servera OAC môžete skontrolovať v programe OBERON Automation Center (klient) (v programe OBERON - Agenda firmy, ponuka OBERON, OBERON Automation Center (klient)). Pri použití OBERON Automation Center odporúčame používať databázu SQL.
- Na klientskom počítači spustite program OBERON - Agenda firmy a v ponuke OBERON, Otvorenie agendy (firmy) otvorte databázu účtovnej jednotky.
- V ponuke Servis, Používatelia vytvorte nového používateľa typu Systémový.
- V ponuke Servis, Automatické úlohy stlačte tlačidlo Nový. Otvorí sa formulár Automatická úloha, v ktorom vyberte typ úlohy Automatické odosielanie e-mailov a zadajte názov úlohy.
- Stlačením tlačidla pri rozbaľovacom zozname Vykonávať na serveri aktualizujte zoznam dostupných serverov a vyberte príslušný server OAC, na ktorom sa má úloha vykonávať.
- Vyberte používateľa systému OBERON vytvoreného v bode č. 3, pod ktorým sa má automatická úloha vykonávať.
- Stlačte tlačidlo Nastaviť. Otvorí sa formulár Nastavenie automatickej úlohy 'Automatické odosielanie e-mailov', v ktorom:
- v záložke Základné zvoľte SMTP server, prostredníctvom ktorého sa budú jednotlivé e-mailové správy odosielať, zadajte meno odosielateľa správy, prípadne vyberte prevádzku,
- v záložke Ostatné nastavte kadenciu odosielania e-mailových správ. Pri väčšom počte e-mailových správ hrozí riziko zaradenia SMTP servera na čiernu listinu (blacklist). Z tohto dôvodu je možné automatické odosielanie e-mailov obmedziť v počte zasielaných správ za určitý časový úsek (100 e-mailov za hodinu až 3 000 e-mailov za hodinu).
- Vykonané nastavenia potvrďte stlačením tlačidla OK.
Príbuzné témy