Táto téma Pomocníka obsahuje postup inštalácie mobilnej aplikácie LUKUL - nielen mobilný čašník (skrátene LUKUL) v systéme OBERON. Aplikácia so systémom OBERON komunikuje prostredníctvom webových služieb. Z tohto dôvodu je potrebné v prevádzke zabezpečiť WiFi pripojenie do lokálnej počítačovej siete.
OBERON - nastavenia
- V programe OBERON - Agenda firmy v ponuke Servis, Používatelia definujte zoznam používateľov, ktorí budú s aplikáciou pracovať. V záložke Podrobnosti, časti Prihlásenie každému používateľovi definujte Kód rýchleho prístupu (kód prístupového kľúča alebo PIN) v dĺžke maximálne 4 znakov. Tento PIN slúži na prihlásenie používateľa (obsluhy) do aplikácie.
- V Pokladnici OBERON je potrebné nadefinovať zoznam stolov a priradiť ich do zón. Pri predaji sa pod nimi vytvoria pokladničné účty, na ktoré je možné pridávať položky a zúčtovať ich. Stôl môže definovať len používateľ s právami administrátora. Stoly je vhodné farebne odlíšiť. Viac informácií vrátane postupu, ako stoly nadefinovať, získate v téme Zoznam stolov.
- V záložke Reg. pokladnice formulára Skladová karta (ponuka Sklad, Skladové karty) nastavte názvy a poradie (prípadne aj farbu na sprehľadnenie práce v aplikácii) skupín na pokladnici - v aplikácii sa zobrazujú ako Skupiny (napr. Polievky, Šaláty, Dezerty a pod.). Jednotlivým skupinám môžete priradiť prioritu. Následkom toho sa v aplikácii LUKUL položky po pridaní na otvorený účet automaticky zoradia (automatické triedenie položiek) - čím vyššia priorita, tým vyššia pozícia po pridaní položky na účet. Napr. položky zo skupiny Polievky s prioritou 65 000 budú na otvorenom účte figurovať vyššie ako položky zo skupiny Cestoviny s prioritou 55 000. Pri väčšom počte hostí pri jednom stole sa tak objednané polievky automaticky umiestnia na začiatok účtu (objednávky). Priorita sa odporúča používať len pri samostatných jedlách - pri jedlách podávaných s prílohami ju nie je vhodné používať z dôvodu radenia položiek na objednávke - napr. pri výbere položky Steak Austin a prílohy Zemiaky americké tak budú tieto dve položky radené na objednávke za sebou, t. j. bude zrejmé, že sa majú servírovať spolu.
- Položky v ponuke eMenu sú zoradené podľa kódu položky v záložke Reg. pokladnice formulára Skladová karta, a to aj v rámci jednotlivých skupín.
- Vo formulári eMenu - nastavenia (ponuke Firma, Predvoľby, Nastavenia eMenu), vykonajte vybrané nastavenia pre jednotlivé režimy LUKUL eMenu vrátane režimu LUKUL eMenu - donáška z pohľadu prevádzkara.
Obrázok č. 1: Nastavenie skupín v pokladnici

Údaje prenášané do ponuky eMenu
- Všetky údaje potrebné na naplnenie ponuky eMenu tak v režime LUKUL - mobilný čašník, ako aj v jednotlivých režimoch LUKUL eMenu určených pre zákazníkov (hostí) sa vyčítavajú zo systému OBERON, preto je dôležité, aby každá položka zobrazená v ponuke bola správne zadaná aj v skladovej evidencii systému OBERON. Viac informácií nájdete v téme Založenie skladovej karty.
- Pre zobrazenie položiek v ponuke eMenu sú dôležité nasledujúce nastavenia vo formulári Skladová karta:
- pri režime LUKUL - mobilný čašník v záložke Reg. pokladnice začiarkavacie políčko Umožniť pracovať s položkou na pokladnici,
- pri jednotlivých režimoch LUKUL eMenu určených pre zákazníkov (hostí) v záložke Receptúra je potrebné pridať položku do jedálneho lístka (tlačidlo Pridať alebo odobrať). Bližšie informácie nájdete v téme Jedálny lístok.
- Uvedené nastavenia majú za následok, že niektoré skladové položky zostávajú pre zákazníka (hosťa) skryté (napr. položky typu doblok, fľaša a pod.).
- Názov jedla/nápoja sa vyčítava buď z názvu skladovej karty v záložke Základné formulára Skladová karta, alebo z poľa Názov položky na bločku (ak je zadaný) v záložke Reg. pokladnice.
- Rozšírený popis jedla/nápoja (napr. zloženie, názov v inom jazyku a pod.) sa prenáša z poľa Doplňujúci text formulára Skladová karta (záložka Základné). Maximálna dĺžka doplňujúceho textu je 255 znakov vrátane medzier.
- Podrobnosti o položke (jedle/nápoji) sa skladajú z obrázkov a textu. Obrázky sa k danej skladovej karte priraďujú vo formulári Skladová karta po stlačení tlačidla Dokumenty a obrázky... (viac informácií pozri nižšie v časti Obrázky). Text sa prenáša z poľa Podrobný popis formulára Skladová karta (záložka Základné). Tento text môže byť vhodne doplnený krátkym textom, ktorý sa na skladovej karte sa v rovnakej záložke pridáva ako Doplňujúci text. Zároveň je v podrobnostiach možné zobraziť informáciu o nutričnej hodnote a prípadných alergénoch - údaje sa zadávajú na skladovej karte typu receptúra po stlačení tlačidla Zloženie (záložka Základné).
- Cena položky sa vyčítava z oddielu Predajná cena v záložke Cena formulára Skladová karta.
- Hmotnosť, nutričná hodnota a alergény sa preberajú zo zloženia receptúry (v prípade, že je skladová karta typu Receptúra): hmotnosť z poľa Hmotnosť/objem uvádzané na jedálnom lístku (v záložke Položky receptúry), nutričná hodnota a alergény z polí Nutričná hodnota a Alergény (v záložke Ostatné). Stlačením informácie o alergénoch v aplikácii sa otvorí zoznam alergénov, ktorý sa prenáša z formulára Jedálny lístok, záložka Alergény.
- eMenu prílohy - vo formulári Skladová karta v záložke Receptúra je možné zadať kódy položiek skladových kariet - príloh k danej položke (skladovej karte), pričom jednotlivé kódy sa oddeľujú čiarkou. Napr. pri skladovej karte Pečené kuracie stehno sa zadajú kódy položiek pre ryžu, zemiakovú kašu, hranolčeky a pod. Zároveň je potrebné v nastaveniach aplikácie LUKUL v ponuke Používateľ povoliť funkciu Rýchle objednávanie - ponúkať prílohy. Pri objednávaní pomocou aplikácie LUKUL pri výbere položky Pečené kuracie stehno program automaticky ponúkne obsluhe na výber prílohy podľa zadaných kódov položiek (automatická ponuka príloh).
- eMenu špecifikácie - vo formulári Skladová karta v záložke Receptúra je možné zadať poznámky k objednávke (manuálne vpísať alebo preddefinovať a následne vybrať z číselníka), ktoré špecifikujú spôsob prípravy alebo servírovania daného jedla, resp. nápoja. Špecifikácie sa tlačia na bonovacej tlačiarni (zobrazujú na bonovacom monitore). Na skladovej karte sa oddeľujú čiarkou, napr. Nechladená, Bez syra, So šľahačkou, Rare, Medium rare, Well done atď. Po zaškrtnutí možnosti Vždy ponúkať výber špecifikácie pri objednávaní pomocou aplikácie LUKUL bude program automaticky ponúkať na výber špecifikácie - pri výbere jedla Hovädzí steak môžu byť v závislosti od nastavení ponúknuté na výber napr. tieto špecifikácie - Rare, Medium rare, Well done.
Obrázok č. 2: Podrobnosti o položke a zoznam alergénov

Obrázky
- Jednotlivé položky eMenu sa tak v režime LUKUL - mobilný čašník, ako aj v jednotlivých režimoch LUKUL eMenu môžu zobrazovať s obrázkom, alebo bez neho. Obrázok k danej skladovej karte (položke) je možné priradiť vo formulári Skladová karta po stlačení tlačidla Dokumenty a obrázky... - Nový alebo Oprava. Otvorí sa formulár Dokument (obrázok), v ktorom začiarknite možnosť Obrázok použiť na Pokladnici OBERON v režime Fast Food. Na tento účel odporúčame používať obrázky vo formáte PNG kvôli priehľadnosti s veľkosťou aspoň 64 x 64 pixelov, najviac však 5 - 10 kB - sú určené tak pre obsluhu, ako aj pre zákazníka (hosťa) na lepšiu orientáciu v ponuke.
- Obrázky určené na zobrazenie v rámci podrobností o položkách sa k danej skladovej karte (položke) tiež priraďujú vo formulári Skladová karta po stlačení tlačidla Dokumenty a obrázky..., tieto obrázky je však nutné pridať do databázy (nie do adresára mimo databázy) - viac informácií v téme Knižnica dokumentov a obrázkov. Obrázky odporúčame používať vo formáte PNG kvôli priehľadnosti s veľkosťou aspoň 600 x 600 pixelov, najviac však 100 - 150 kB (sú určené na prezentáciu jednotlivých jedál a nápojov spravidla vlastnými fotografiami).
 |
Použitie príliš veľkých obrázkov v režime LUKUL - mobilný čašník by mohlo spôsobovať výrazné spomalenie a v krajnom prípade až nespustenie aplikácie (spustenie aplikácie sa musí ukončiť v časovom limite 10 sekúnd). |
Ďalšie nastavenia
- V ponuke Firma, Údaje o firme, oddiel Logo nastavte logo firmy, resp. prevádzky - prenáša sa do záložky Info hlavnej ponuky aplikácie v režime LUKUL eMenu. Tu je možné zobraziť aj uvítací text (napr. Vítame Vás) - prenáša sa z formulára Jedálny lístok, záložka Základné.
- V prípade vypredania niektorej položky je možné v OBERON-e danú skladovú kartu označiť ako dočasne nedostupnú, a to stlačením tlačidla F6 - Označiť položku za dočasne nedostupnú v evidencii Skladové karty (prípadne v tejto evidencii aj po stlačení tlačidla Možnosti). Po označení sa bude cena danej položky v aplikácii zobrazovať sivou farbou a položku nebude možné objednať.
Pri režimoch LUKUL eMenu určených pre zákazníkov (hostí) v reštauračných prevádzkach odporúčame vytvoriť jednotný lístok pre jedlá a nápoje s názvom napr. LUKUL eMenu a k nemu priradiť jednotlivé skladové karty. Pre režim LUKUL eMenu - donáška odporúčame vytvoriť samostatný lístok (napr. LUKUL eMenu - donáška). Individuálne lístky (jedálny, nápojový, raňajkový...) odporúčame ponechať zvlášť kvôli tlači fyzických lístkov.
Obrázok č. 3: Nastavenie jednotného lístka pre jedlá a nápoje LUKUL eMenu
OBERON Center - konfigurácia rozhrania webovej služby
Aplikácia LUKUL komunikuje so systémom OBERON prostredníctvom rozhrania webovej služby, ktoré sa nachádza v programe OBERON Center. Na komunikáciu je do programu OBERON Center potrebné pridať a nakonfigurovať webovú službu typu Pokladnica OBERON. Viac informácií nájdete v téme Inštalácia webovej služby.
- Pred inštaláciou webovej služby je potrebné zvoliť počítač, v ktorom bude webová služba hosťovaná (t. j. spustená). Mal by to byť počítač, ktorý je zapnutý v čase, v ktorom je otvorená prevádzka. Odporúča sa počítač, na ktorom sa používa Pokladnica OBERON. Dôvodom je jednoduchší prístup k programu OBERON Center a tlačovým úlohám pri používaní bonovacích tlačiarní (napr. v prípade zaseknutia papiera bude jednoduchší prístup k tomuto počítaču ako napr. k serveru).
- Na tomto počítači je potrebné vykonať Inštaláciu OBERON-u. Po inštalácii otvorte účtovnú jednotku (databázu) a v nastaveniach programu (ponuka Servis, oddiel Firma - Všeobecné, záložka Rozšírenia) začiarknite Umožniť používať webové služby.
- Z hľadiska aplikácie webová služba predstavuje LUKUL Local Server. Pod týmto názvom sa zobrazuje obsluhe pri práci s aplikáciou.
- V ďalšom kroku vytvorte pre webovú službu nového používateľa (ponuka Servis - Používatelia) typu Systémový (napr. s názvom sys_LUKUL). Pod týmto používateľom sa bude webová služba spúšťať.
- Otvorte program OBERON Center. Kvôli neskoršiemu úspešnému zaregistrovaniu webovej služby je nutné program spustiť s právami administrátora.
- Otvorte oddiel Rozhranie webovej služby a stlačte tlačidlo Pridať. Otvorí sa formulár, v ktorom v záložke Základné:
- zadajte Názov webovej služby - napr. LUKUL,
- vyberte Typ služby Pokladnica OBERON,
- zadajte číslo IP portu, pod ktorým bude daná služba dostupná (port musí byť voľný - t. j. v systéme Windows ho nesmie používať iná služba),
- začiarknite pole Pridať výnimku do Windows firewall (ak používate bránu firewall iného výrobcu, je potrebné povoliť zadaný port manuálne).

- V záložke Databáza stlačte tlačidlo Nastaviť a vyberte príslušnú databázu. Ďalej zvoľte používateľa na spúšťanie webovej služby (podľa bodu č. 2).
- Prejdite späť do záložky Základné, v ktorej stlačte tlačidlo Nastaviť na podrobné nastavenie služby. Otvorí sa formulár Nastavenia webovej služby Pokladnica OBERON, v ktorom v záložke Webové služby:
- vyberte systémového používateľa vytvoreného v bode č. 2,
- začiarknite možnosť Povoliť webovú službu,
- pri položke Zabezpečenie vyberte možnosť OBERON autorizácia (bez zabezpečeného pripojenia).
- Prejdite do záložky Pokladnica OBERON, v ktorej:
- pri položke Pokladnica OBERON vyberte pokladnicu, ktorú bude táto webová služba zastupovať (bližšie určuje predajnú cenu, sklady, otvorené účty (stoly) a pod.),
- pri položke Režim činnosti zvoľte jednu z nasledujúcich možností v závislosti od toho, pre ktorú súčasť aplikácie webovú službu konfigurujete:
a) Mobilný čašník - pre obsluhu na objednávanie jedál a nápojov od stola zákazníka,
b) eMenu - bez možnosti objednávania - pre zákazníka na prezeranie jedálneho a nápojového lístka bez možnosti objednávania,
c) eMenu - hosť v reštaurácii - pre zákazníka pri objednávke z reštauračného zariadenia,
d) eMenu - donáška - pre zákazníka pri objednávke z domu.
Nastavenia potvrďte stlačením tlačidla OK.
- Aby systém Windows webovú službu povolil, je nevyhnutné vykonať jej registráciu - vo formulári Rozhranie webovej služby stlačte tlačidlo Zaregistrovať službu. Pred prípadnou dodatočnou zmenou napr. čísla portu je potrebné najprv zrušiť registráciu danej služby, zmeniť port a následne opätovne vykonať registráciu.
- Po nadefinovaní webovej služby je možné spustiť server rozhrania webovej služby. Skontrolujte nastavenie, či sa má tento server automaticky spúšťať pri spustení programu OBERON Center: v oddiele Rozhranie webové služby stlačte tlačidlo Nastavenia (vpravo hore). Otvorí sa okno, v ktorom danú možnosť povoľte, resp. zakážte. V záložke Prehľad komunikácie získate údaje (IP adresu počítača spolu s číslom portu), ktoré následne použijete na nastavenia komunikácie v mobilnom zariadení.
- Nastavenia potvrďte stlačením tlačidla OK. Ak je webová služba nainštalovaná korektne, vo webovom prehliadači je možné vykonať jej kontrolu - zobrazí sa informácia o danej službe.
- Pre režim eMenu - donáška je webovú službu v lokálnej počítačovej sieti potrebné sprístupniť z vonkajšieho internetu - je potrebné nastaviť presmerovanie portu na smerovači (routri) z verejnej IP adresy na IP adresu počítača v lokálnej sieti, na ktorom je služba spustená (predpokladá sa, že reštauračné zariadenie má verejnú statickú IP adresu alebo dynamické DNS).
 |
Na prácu s gastroaplikáciou LUKUL - nielen mobilný čašník je potrebné nakonfigurovať potrebný počet webových služieb typu Pokladnica OBERON v závislosti od počtu použitých režimov činnosti: jednu na prácu obsluhy (vyberá sa režim Mobilný čašník) a ďalšie pre zákazníkov (s jedným z režimov eMenu). Všetky webové služby sa konfigurujú v tom istom rozhraní webovej služby v programe OBERON Center. Pre každú webovú službu je potrebné nadefinovať nového používateľa typu Systémový (ponuka Servis, Používatelia). |
Generovanie prístupových QR kódov (obsluha)
- Na prihlásenie obsluhy (v režime LUKUL - mobilný čašník) do WiFi siete reštauračného zariadenia a automatické nastavenie komunikácie pre režim mobilný čašník je možné v programe OBERON Center vygenerovať prístupové QR kódy.
- Obsluha nasníma mobilným zariadením QR kód na prihlásenie do lokálnej WiFi siete. Následne nasníma QR kód na stiahnutie aplikácie (môže využiť QR kód vygenerovaný pomocou sprievodcu Sprievodcu QR kódy stolov a aplikácie LUKUL). Po jej nainštalovaní a otvorení nasníma QR kód na automatické nastavenie komunikácie pre režim LUKUL - mobilný čašník. Následne sa môže prihlásiť do aplikácie zadaním PIN-u. Viac informácií získate v téme Aplikácia LUKUL.
- Postup vygenerovania QR kódov pre režim LUKUL - mobilný čašník je k dispozícii v téme Sprievodca QR kód pre režim čašníka aplikácie LUKUL.
Generovanie prístupových QR kódov (zákazník)
- Na prihlásenie zákazníka (v režime LUKUL eMenu - bez možnosti objednávania a LUKUL eMenu - hosť v reštaurácii) do WiFi siete reštauračného zariadenia, stiahnutie a spustenie aplikácie LUKUL, prípadne na stiahnutie a spustenie aplikácie v režime donáškovej služby (LUKUL eMenu - donáška), je potrebné v programe OBERON - Agenda firmy vygenerovať prístupové QR kódy.
- QR kódy určené pre zákazníkov v reštaurácii sa spravidla umiestňujú na stole v rámci reštauračnej prevádzky. QR kódy určené pre zákazníkov pri objednávke jedla/nápojov na donášku sa spravidla sprístupňujú na webovej stránke reštauračného zariadenia.
- Zákazník v reštauračnom zariadení po usadení k stolu nasníma svojím mobilným zariadením QR kód na prihlásenie do lokálnej WiFi siete. Následne nasníma QR kód na stiahnutie aplikácie. Po jej nainštalovaní a otvorení nasníma QR kód na spustenie aplikácie. Tým bude automaticky priradený aj k danému stolu.
- Pri donáškovom režime zákazník najskôr svojím mobilným zariadením nasníma QR kód na stiahnutie aplikácie. Po jej nainštalovaní a otvorení nasníma QR kód na spustenie aplikácie v režime donáškovej služby.
- Postup vygenerovania QR kódov pre režimy LUKUL eMenu - bez možnosti objednávania a LUKUL eMenu - hosť v reštaurácii je k dispozícii v téme Sprievodca QR kódy stolov a aplikácie LUKUL.
- Postup vygenerovania QR kódov pre režim LUKUL eMenu - donáška je k dispozícii v téme Sprievodca QR kód donáškovej služby a aplikácie LUKUL.
Mobilné zariadenie - inštalácia aplikácie (obsluha)
- Aplikáciu LUKUL - nielen mobilný čašník vyhľadajte a nainštalujte do mobilného zariadenia pomocou aplikácie Obchod Play, resp. App Store. Odkaz priamo na aplikáciu je umiestnený aj na webovej stránke firmy EXALOGIC (tlačidlo Google Play/App Store).
- Uistite sa, že mobilné zariadenie je pripojené do tej istej lokálnej počítačovej siete ako počítač, v ktorom máte nainštalovaný OBERON a na ktorom budete pracovať.
- Otvorte aplikáciu klepnutím na ikonu na ploche mobilného zariadenia. Klepnite na ikonu
- otvorí sa ponuka Nastavenia. V oddiele Komunikácia zadajte nasledujúce údaje:
- IP adresa - aktuálna IP adresa počítača a číslo komunikačného portu (TCP/IP) v programe OBERON Center v tvare: 192.168.16.17:21005,
- názov systémového používateľa v OBERON-e, pod ktorým sa spúšťa daná webová služba.
- heslo používateľa v OBERON-e (ak je definované).
- Aplikáciu LUKUL je možné používať tak v slovenskom, ako aj anglickom, nemeckom a ruskom jazyku. Výber jazyka sa vykonáva v ponuke Nastavenia (ikona
) v oddiele Jazyk.
- Stlačte tlačidlo PRIPOJIŤ. Po úspešnom nadviazaní komunikácie je nastavenie aplikácie ukončené. Otvorte aplikáciu klepnutím na ikonu na ploche mobilného zariadenia. Na výzvu povoľte aplikácii fotenie a natáčanie videí.
- Alternatívne namiesto bodu 3 na prvotné prihlásenie obsluhy do aplikácie je možné použiť QR kód vygenerovaný podľa postupu uvedeného vyššie.
- Na ďalšie opakované prihlásenie obsluhy do aplikácie sa zadáva PIN - Kód rýchleho prístupu nadefinovaný v bode č. 1 nastavení v OBERON-e v ponuke Servis, Používatelia, záložka Podrobnosti, Prihlásenie (pozri vyššie).
 |
Jeden čašník (obsluha) sa v danom čase môže prihlásiť do aplikácie len na jednom zariadení. |
Mobilné zariadenie - inštalácia aplikácie (zákazník)
- Aplikáciu LUKUL - nielen mobilný čašník vyhľadajte a nainštalujte do mobilného zariadenia pomocou aplikácie Obchod Play, resp. App Store. Odkaz priamo na aplikáciu je umiestnený aj na webovej stránke firmy EXALOGIC (tlačidlo Google play/App Store).
- Na pripojenie do lokálnej počítačovej siete reštauračného zariadenia nasnímajte QR kód na pripojenie do WiFi siete (pozri časť Generovanie prístupových QR kódov vyššie).
- Otvorte aplikáciu klepnutím na ikonu na ploche mobilného zariadenia. Na výzvu povoľte aplikácii fotenie a natáčanie videí. To umožní nasnímanie QR kódu na prihlásenie zákazníka do aplikácie.
- Nasnímajte QR kód na prihlásenie do aplikácie (pozri časť Generovanie prístupových QR kódov vyššie).
Obrázok č. 4: Nastavenia a prihlásenie do aplikácie - obsluha pomocou PIN-u a zákazník nasnímaním QR kódu

Nastavenia aplikácie (obsluha)
V ponuke aplikácie Nastavenia (ikona
), oddiel Používateľ, je v režime LUKUL - mobilný čašník možné vykonať nasledujúce nastavenia:
- nastaviť počet stĺpcov na stoloch (2 alebo 3),
- nastaviť zobrazovanie ponuky s možnosťami práce s aktívnym účtom vpravo alebo vľavo,
- zapnúť/vypnúť zobrazovanie názvov skupín,
- nastaviť zlučovanie položiek po pridaní na otvorený účet,
- nastaviť automatickú ponuku príloh,
- nastaviť automatické zatváranie okna po vyhľadaní položky v ponuke eMenu,
- nastaviť danému používateľovi trvalý pin (pri prihlásení obsluhy do aplikácie nebude potrebné zadávať pin).
Obrázok č. 5: Nastavenia aplikácie pre obsluhu (režim Mobilný čašník)

- K jednej webovej službe je možné pripojiť viacero fyzických mobilných zariadení.
- V záložke Prehľad komunikácie sa zobrazujú správy o priebehu komunikácie s webovou službou. Tu sa chronologicky zobrazujú príkazy prijaté z aplikácie LUKUL - nielen mobilný čašník a aj prípadné chyby vzniknuté počas spracovania týchto príkazov.
- V prípade použitia mobilného čašníka nie je možné tlačiť objednávky jedál na fiškálnej tlačiarni, ale je potrebné mať pripojenú samostatnú bonovaciu tlačiareň pre kuchyňu, resp. bar.
- V nastaveniach aplikácie je dostupný aj Demo režim aplikácie - môže slúžiť na testovacie, ale aj výukové účely (napr. pri zaškolení nového čašníka a pod.). Demo režim umožňuje pracovať s aplikáciou v režime mobilný čašník tak, akoby bola pripojená ku skutočnému LUKUL Local Serveru.
- Stlačením ikony
v režime LUKUL - mobilný čašník je možné aplikáciu prepnúť do režimu LUKUL - eMenu a nasnímať QR kód na otvorenie účtu (napr. v prípade, že sa čašník chce prihlásiť ako hosť na objednanie jedla/nápoja, ale aj na testovacie účely, keď je potrebné overiť funkčnosť QR kódov na jednotlivých stoloch).
Príbuzné témy