Táto téma Pomocníka je venovaná jednej z automatických úloh systému OBERON - automatickému spracovaniu bankových výpisov. To predstavuje popri manuálnom spracovaní bankových výpisov jeden zo spôsobov spracovania bankových výpisov v systéme OBERON.
Základné informácie
- Automatické spracovanie bankových výpisov predstavuje automatickú úlohu, ktorá v systéme OBERON umožňuje automatický import bankových výpisov na ich následné spracovanie, t. j. zaúčtovanie do účtovného, resp. peňažného denníka, resp. zaevidovanie do iných evidencií. Samotné spracovanie možno vykonať automaticky v rámci tejto automatickej úlohy, alebo manuálne pomocou funkcie spracovania bankových výpisov.
- Naimportované položky bankových výpisov sa uložia do evidencie Spracovanie bankových výpisov (ponuka Účtovníctvo), kde sú pripravené na spracovanie. To môže zahŕňať:
- Na automatický import pomocou bankového rozhrania API konkrétnych bánk (Bank API) je potrebné vykonať príslušné nastavenia v ponuke Firma, Vlastné bankové účty.
- Aby program vedel korektne spracovať jednotlivé položky importovaného bankového výpisu, je potrebné zadefinovať tzv. pravidlá, ktoré určia spôsob spracovania daných položiek.
Nastavenie úlohy Automatické spracovanie bankových výpisov
- Pred nastavením automatickej úlohy v systéme OBERON sa uistite, že je na počítači, ktorý je neustále zapnutý (spravidla sieťovom databázovom serveri), správne nastavený server OBERON Automation Center. Postup nastavenia je dostupný v téme Nastavenie servera OBERON Automation Center. Správnosť nastavenia a fungovania servera OAC môžete skontrolovať v programe OBERON Automation Center (klient) (v programe OBERON - Agenda firmy, ponuka OBERON, OBERON Automation Center (klient)). Pri použití OBERON Automation Center odporúčame používať databázu SQL.
- Na klientskom počítači spustite program OBERON - Agenda firmy a v ponuke OBERON, Otvorenie agendy (firmy) otvorte databázu účtovnej jednotky.
- V ponuke Servis, Používatelia vytvorte nového používateľa typu Systémový.
- V ponuke Servis, Automatické úlohy stlačte tlačidlo Nový. Otvorí sa formulár Automatická úloha, v ktorom vyberte typ úlohy Automatické spracovanie bankových výpisov a zadajte názov úlohy.
- Stlačením tlačidla pri rozbaľovacom zozname Vykonávať na serveri aktualizujte zoznam dostupných serverov a vyberte príslušný server OAC, na ktorom sa má úloha vykonávať.
- Vyberte používateľa systému OBERON vytvoreného v bode č. 3, pod ktorým sa má automatická úloha vykonávať.
- Stlačte tlačidlo Nastaviť. Otvorí sa formulár Nastavenie automatickej úlohy 'Automatické spracovanie bankových výpisov', v ktorom:
- v záložke Sťahovanie výpisov zvoľte bankové účty, pre ktoré sa majú automaticky z banky (pomocou bankového rozhrania Bank API) sťahovať bankové výpisy a nastavte interval sťahovania,
- v záložke Spracovanie zvoľte bankové účty, pre ktoré sa má vykonávať automatické spracovanie stiahnutých bankových výpisov, t. j. záznamov v evidencii Spracovanie bankových výpisov.
- Vykonané nastavenia potvrďte stlačením tlačidla OK.
Príbuzné témy