Skôr, ako začnete s modulom Hotelová recepcia pracovať, je potrebné, aby ste v programe OBERON - Agenda firmy založili novú firmu. Viac informácií nájdete v téme Vytvorenie účtovnej jednotky (databázy). Zároveň je potrebné povoliť v ponuke Servis, Nastavenia programu, oddiel Firma, Moduly účtovnej jednotke a v oddiele Používateľ, Moduly danému používateľovi prácu s modulom Hotelová recepcia.
1. Údaje o firme
- V ponuke Firma, Údaje o firme je potrebné zadať základné informácie o účtovnej jednotke. Ak je adresa sídla firmy iná, ako adresa ubytovacieho zariadenia, vyplňte údaje o prevádzke účtovnej jednotky.
2. Nastavenia programu
- V ponuke Servis, Nastavenia programu, oddiel Firma, Všeobecné, záložka Základné sa nastavuje najmä:
- hlavná mena systému,
- umožnenie práce s cudzími menami,
- nastavenie platiteľa DPH a interval (mesačný, štvrťročný),
- vyššia a nižšia sadzba DPH.
- V prípade, že budete používať webové služby a notifikácie V ponuke Servis, Nastavenia programu, oddiel Firma, Všeobecné, záložka Rozšírené povoľte používanie webových služieb a v záložke Ostatné používanie notifikácií.
- V ponuke Servis, Nastavenia programu, oddiel Firma, Hotelová recepcia, záložka Základné nastavte spôsob výpočtu a sadzby miestnej dane za ubytovanie a nastavenie ohľadom maximálneho počtu 60 prenocovaní v jednom kalendárnom roku.
- Na automatický výpočet ceny za ubytovanie v rovnakej záložke zadajte rozsah rokov veku dieťaťa, spôsob automatického výpočtu ceny za ubytovanie a nastavte uvádzanie ubytovania so zníženou sadzbou DPH.
- V záložke Grafické prehľady skontrolujte, prípadne upravte predvolené nastavenia grafického prehľadu izieb a grafického prehľadu poskytovaných služieb.
- V záložke Hostia zadajte predvolené časy príchodu (check-in) a odchodu (check-out) hostí.
- V záložke Hotelové účty vykonajte nastavenia týkajúce sa hotelových účtov (kódy položiek, nulový hotelový účet, číslovanie).
- V záložke Rýchly predaj vyberte, ktoré nastavenia skladu (zoskupenia skladov) a cenovej hladiny sa majú uplatniť: buď z nastavení Pokladnice OBERON, alebo vlastné nastavenia.
- V záložke Ostatné nastavte spôsob generovania variabilného symbolu v rezerváciách ubytovania, spôsob generovania PIN-u pre systém dverových zámkov. Ďalej môžete nastaviť schvaľovanie pokladničných dokladov a vyžadovanie zadávania zdroja rezervácií.
3. Izby
- V ponuke Hotel, Izby je potrebné nadefinovať jednotlivé izby ubytovacieho zariadenia.
4. Cenotvorba ubytovania
5. Služby
- V ponuke Hotel, Služby nadefinujte služby, ktoré bude ubytovacie zariadenie poskytovať. V systéme OBERON rozlišujeme nasledujúce typy služieb:
- základné - služby, ktoré sa pravidelne opakujú, napr. raňajky, večere, parkovanie a pod.,
- rozšírené - predstavujú doplnkové služby ubytovacieho zariadenia, napr. wellness, tenis, biliard a pod.
- Podrobné informácie získate v téme Služby.
6. Nastavenie zariadenia
- V prípade používania pripojiteľných zariadení (fiškálna tlačiareň, registračná pokladnica, čítačka dokladov, snímač čiarového kódu atď.) je potrebné tieto zariadenia nainštalovať do systému OBERON v ponuke Servis, Zariadenia. Bližšie informácie o podporovaných zariadeniach získate v téme Prehľad pripojiteľných zariadení.
Príbuzné témy