V systéme OBERON je problematika objednávania jedál a nápojov v gastroprevádzkach z Pokladnice OBERON prevádzkovanej v reštauračnom režime, prípadne z aplikácie LUKUL – nielen mobilný čašník štandardne riešená pomocou bonovacích tlačiarní, resp. bonovacích monitorov. V prípade bonovacích tlačiarní vo verzii OBERON-u Október/2021 pribudla novinka – tzv. priama tlač. Čo táto funkcia znamená, čo je jej prínosom a aké nastavenia v OBERON-e vyžaduje, na tieto i ďalšie otázky nájdete odpovede v tomto článku.
Priama tlač na bonovacej tlačiarni v systéme OBERON predstavuje spôsob tlače objednávok jedál/nápojov, pri ktorom systém OBERON, resp. aplikácia LUKUL komunikuje s bonovacou tlačiarňou priamo (bez Správcu tlače systému Windows). Možnosť priamej tlače je v OBERON-e dostupná v textovom režime pri použití modelu EPSON TM – x, pri ktorom sa na tlač používa tlačiareň EPSON TM – x (alebo iná s ňou kompatibilná tlačiareň, konkrétny typ je potrebné overiť u výrobcu), pričom už naformátovaný formát objednávky nie je možné ďalej upravovať.
Pri priamej tlači sú k dispozícii dva spôsoby komunikácie. Pri prvej možnosti sa zariadenie pripája prostredníctvom (virtuálneho) sériového portu, v druhom prípade komunikuje prostredníctvom protokolu TCP/IP. V závislosti od toho je potrebné pri inštalácii zariadenia (pozri postup nižšie) vybrať možnosť Priama tlač (serial port), resp. Priama tlač (ethernet).
Pri priamej tlači sa obchádza tlačový front systému Windows, dôsledkom čoho je tlač spoľahlivejšia (tlačová úloha sa nezasekne v tlačovom fronte). Výhodou použitia priamej tlače zároveň je, že sa pri jej použití testuje pripravenosť tlačiarne. V prípade, že tlačiareň nie je pripravená (z dôvodu, že je vypnutá, chýba v nej papier a pod.), sa zobrazí dialógové okno s upozornením, a to tak v Pokladnici OBERON ako aj v aplikácii LUKUL. V prípade problémov s tlačou je tak obsluha upovedomená, že sa objednávka v kuchyni, resp. bare nevytlačila.
Ak sa objednávky prestanú tlačiť v dôsledku nefunkčnosti tlačiarne (pri jej poškodení a pod.), je možné danú bonovaciu tlačiareň na Pokladnici OBERON zakázať (tlačidlo Ďalšie možnosti, Dočasné pozastavenie tlače na bonovacej tlačiarni). To umožní zaevidovať a vytlačiť pokladničný doklad aj s neodoslanými položkami (tieto položky sa budú považovať za odoslané). Štandardne sa funkcia používa napr. v prípade mimosezóny a nižšej návštevnosti, keď je možné z dôvodu šetrenia papierových roliek tlač objednávok na bonovacej tlačiarni dočasne pozastaviť.
Viac informácií získate v Pomocníkovi OBERON v téme Priama tlač na bonovacej tlačiarni.
Cookie | Dĺžka trvania | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |