Príjem do skladu môžeme vykonať viacerými spôsobmi:
Aký spôsob zvolíte záleží na Vašich zvyklostiach a povahe firmy.
Obr. č.1 – Výdaj tovaru je obdobný ako príjem – pomocou výdajky alebo faktúry, prípadne pomocou registračnej pokladnice.
Príjem priamo cez faktúru má hlavnú výhodu v tom, že na jednej faktúre môže byť prijatý tovar z viacerých skladov (pri príjemke len z jedného skladu). Ďalšia výhoda je v tom, že faktúra zaevidovaná v sklade sa automaticky objaví v účtovníctve (v knihe záväzkov). Samozrejme, že je možné príjem do skladu aj kombinovať, t.j. prijímať tovar cez príjemky a súčasne aj cez faktúry.
Ak pracujete s dokladmi, ktoré obsahujú desiatky položiek, môžete do skladu prijať tovar (alebo materiál) automatickým importom z XML súboru. Do dokladov ako príjemka alebo prijatá faktúra sa automaticky zapíšu položky, čo môže viesť veľmi veľkej úspore času. Ak sa v sklade nenájde skladová karta uvedená na doklade (napr. ide o nový tovar), v doklade bude takýto záznam zvýraznený červenou farbou – tu môže používateľ založiť novú skladovú kartu, prípadne vyhľadať už existujúcu.
Počiatočné stavy zásob v sklade sa zadávajú pomocou príjemky typu Počiatočný stav. Aby sa zadávanie maximálne zjednodušilo, aktuálne fyzické množstvá je možné zadať priamo aj do inventúry. V príjemke pomocou tlačidla Možnosti je možné spustiť funkciu pre automatický import položiek z inventúry do dokladu.
Prezeraním týchto stránok súhlasíte s používaním súborov cookie. Viac informácií.
Nastavenia cookies na tejto webovej stránke sú nastavené na "Povoliť cookies" vám prehliadanie možné skúsenosti. Ak budete pokračovať na používanie tejto webovej stránky bez zmeny nastavenia cookies alebo kliknite na tlačidlo "Prijať" nižšie potom dávate súhlas k tomu.