Letná sezóna sa pomaly blíži a jarné slnko priam vyzýva majiteľov reštauračných zariadení, aby postupne robili prípravy na očakávaný zvýšený príliv hostí. Kto má na to podmienky, začína s prípravou terás a vonkajšieho sedenia. Mnohí majitelia reštaurácií už dopredu myslia na zaistenie kvalitnej prípravy jedál a obsluhy. Dobrá príprava na letnú sezónu však nespočíva len v rozšírení priestorov a zabezpečení personálu. Na to, aby bola pre podnikateľa úspešná, majú v rozhodujúcej miere vplyv aj technológie, ktoré môžu výrazne zvýšiť efektivitu prevádzky.
Už tri roky (od verzie Apríl/2021) majú používatelia OBERON-u, ktorí prevádzkujú reštaurácie alebo bary, k dispozícii mobilnú aplikáciu LUKUL – nielen mobilný čašník. Za tento čas si ju obľúbili ako efektívny nástroj na manažovanie objednávok jedál a nápojov. Okrem primárnej funkcie mobilného čašníka aplikácia umožňuje sprístupniť jedálny alebo nápojový lístok aj hosťom, a to priamo v ich mobilných zariadeniach. V osobitnom režime zároveň dovoľuje, aby si zákazníci aj sami objednali, a to buď priamo v reštauračnom zariadení, alebo z pohodlia svojho domova na donášku. Ak aplikáciu LUKUL ešte nepoužívate a chcete sa o nej dozvedieť viac, poďme si spolu pripomenúť základné fakty o tejto obľúbenej aplikácii a jej pozitívnych vlastnostiach.
Vedeli ste, že k pomenovaniu aplikácie LUKUL nás inšpiroval rímsky vojvodca, konzul, štátnik a mecenáš umenia Lucius Licinius Lucullus (asi 118 – 57 pr. Kr.), ktorý sa preslávil nákladnými hostinami pre najvyššiu rímsku spoločnosť, ktoré vošli do histórie ako lukulské hody?
Mobilná aplikácia LUKUL – nielen mobilný čašník (skrátene LUKUL) by sme mohli charakterizovať ako viacúčelovú gastroaplikáciu určenú pre tých používateľov OBERON-u, ktorí prevádzkujú reštauračné zariadenia. Vyznačuje sa komfortnou ergonómiou ovládania a možno ju požívať tak na mobilných zariadeniach s Androidom, ako aj iPhonoch s operačným systémom iOS.
Aby sa aplikácia mohla v reštauračnom zariadení používať, je potrebné zabezpečiť WiFi pripojenie do lokálnej počítačovej siete (aplikácia LUKUL komunikuje so systémom OBERON na základe automatickej úlohy typu WebServices API – Pokladnica OBERON 1G, t. j. webových služieb, pričom na vykonávanie automatickej úlohy slúži program OBERON Automation Center). Samotné prihlásenie do WiFi siete, stiahnutie a následné prihlásenie do samotnej aplikácie je vyriešené veľmi jednoducho – nasnímaním QR kódu.
Na používanie aplikácie môže prevádzkovateľ reštauračného zariadenia zabezpečiť firemné mobilné zariadenia. Hostia (prípadne aj obsluha po dohode s majiteľom) však môžu používať aj svoje vlastné mobilné zariadenia.
Ako názov aplikácie napovedá, LUKUL nie je len bežný mobilný čašník. Naopak, ponúka omnoho viac. Umožňuje totiž pracovať hneď v niekoľkých režimoch:
Režim mobilný čašník aplikácie LUKUL predstavuje moderné riešenie, ktoré dáva obsluhe do rúk nástroj na komfortné zvládnutie všetkých situácií. Príjem objednávok podľa stolov, spájanie či rozdeľovanie účtov, chodovanie, zmeny stolov, poznámky do prípravne, bonovanie a platba – to všetko v smartfóne či na tablete priamo pri stole hosťa.
Jednotlivé režimy eMenu aplikácie LUKUL predstavujú efektívny spôsob, ako pohotovo a rýchlo informovať hostí o aktuálnej ponuke. Denné menu, špeciality podniku, gastronomické novinky – to všetko v modernom šate s obrázkami a podrobným popisom. Ako prevádzkovateľ reštaurácie či baru sa môžete rozhodnúť, v akom režime aplikáciu pre svojich hostí ponúknete – či len obmedzene na prezeranie elektronického menu alebo v plnom režime s neobmedzenými funkciami alebo na donášku. To vám dáva možnosť zaviesť aplikáciu aj postupne – najprv bez možnosti objednávania a neskôr, keď si na prácu s aplikáciou zvyknete, v plnom režime.
V aplikácii LUKUL – nielen mobilný čašník (v režime LUKUL – mobilný čašník) je možné na prijímanie platobných kariet používať aj Platobný terminál GP tom. Umožňuje realizovať platby platobnou kartou priamo z mobilného zariadenia, ktoré používa obsluha.
Obsluha v aplikácii LUKUL jednoducho zadá platbu platobnou kartou, zákazník priloží kartu (prípadne smartfón alebo hodinky) k zadnej strane mobilného zariadenia obsluhy, podľa potreby zadá PIN kód. Aplikácia sa spojí s autorizačným centrom a platbu autorizuje. Následne sa zaeviduje a vytlačí pokladničný doklad (prípadne sa odošle na e-mailovú adresu zákazníka (hosťa)). Peniaze prídu obchodníkovi na účet hneď nasledujúci deň po vykonaní transakcie.
Viac informácií získate v článku GP tom – prijímajte platby kartou mobilom! a v téme Aplikácia LUKUL a platba kartou.
Ďalšie informácií o aplikácii a jej používaní môžete získať na webových stránkach aplikácie LUKUL alebo www.lukul.sk. Podrobné informácie o aplikácii vrátane jej inštalácie sú k dispozícii v Pomocníku OBERON.
V nadväznosti na tento článok pre vás pripravujeme osobitnú sériu článkov o vybraných funkciách aplikácie LUKUL, ktoré by mali byť publikované v nasledujúcich týždňoch:
Cookie | Dĺžka trvania | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |