Základné informácie
- Hotelová recepcia je jeden z programových modulov systému OBERON. Modul Hotel je určený pre hotely, apartmánové domy, chaty, penzióny a iné ubytovacie zariadenia. Umožňuje evidovať ubytovaných hostí, rezervácie, tlačiť štatistiky, rôzne prehľady, grafy a pod. Obsahuje nasledovné knihy:
- Kniha ubytovaných
- Kniha rezervácií
- Kniha zmluvných rezervácií
- Kniha poskytovaných služieb
- pomocnú Pokladničná kniha
- otvorené Hotelové účty
- Grafický prehľad izieb
- Grafický prehľad poskytovaných služieb
- on-line rezervačný formulár ubytovania s overením dostupnosti a kalkuláciou ceny
- Modul Hotel je možné používať spolu v prepojení s ďalšími modulmi:
- modul Skladová evidencia - so skladovými položkami je možné pracovať na hotelových účtoch či v rezerváciách pri kalkulácii ceny
- modul Pokladnica OBERON - umožňuje zapísať položky z pokladnice na hotelový účet, potom hotelový účet zúčtovať (vytlačiť daňový doklad)
- modul Fakturácia - umožňuje jednoducho fakturovať rezerváciu, ubytovanie či hotelový účet
- Umožňuje automatický výpočet ceny za ubytovanie - obsahuje modul cenotvorby, kde je možné nadefinovať výpočet ceny podľa rôznych kritérií, napr. podľa sezón, akcií, cena podľa dĺžky pobytu, zmluvné ceny pre partnerov.
- Okrem bežného grafického prehľadu izieb (tzv. plachty) je k dispozícii aj grafický prehľad poskytovaných služieb - umožňuje graficky znázorniť rezervácie priestorov, športovísk, športových potrieb a pod. Okrem evidencie bežných údajov rezervácie OBERON poskytuje ďalšie možnosti - vytvorenie cenovej kalkulácie s možnosťou priameho vyúčtovania na Pokladnici OBERON, prípadne automaticky vystaviť faktúru.
- Prehľad o voľných či rezervovaných izbách, podrobný prehľad o aktuálnej alebo budúcej vyťaženosti, prehľad o budúcich obratoch (tržbách) z rezervácií - toto všetko je kedykoľvek k dispozícií v prehľade vyťaženosti.
- V programe je možné evidovať zdroje rezervácií (priamy kontakt, zľavový portál, rezervačný portál) a tým zistiť odkiaľ prichádza najviac rezervácii.
- Program umožňuje obsluhe recepcie zaevidovať pri rezervácii, resp. ubytovaní, ale aj počas pobytu rôzne požiadavky hosťa – od detskej postieľky, cez špeciálnu stravu až po kyticu či fľašu sektu na izbe.
- Ubytovacie zariadenie je možné členiť na objekty (ak má hotel viac objektov), prípadne priradiť k izbe majiteľa (apartmánové domy).
- V OBERON-e je možné používať predlohy e-mailov, napríklad odpoveď na on-line rezerváciu, zaslanie informácií o kalkulácii ceny ubytovania a bankovom účte, informácia o prijatej zálohy a pod.
- Hotelová recepcia umožňuje nastaviť dve rôzne sadzby dane za ubytovanie pre dospelú osobu a dve rôzne sadzby dane za dieťa.
- Hotelovú recepciu je možné prepojiť s rezervačnými portálmi, napr. www.booking.com (a mnohými ďalšími) - automaticky importovať rezervácie ubytovania a zároveň zasielať (aktualizovať) aktuálnu obsadenosť. Prepojenie sa realizuje pomocou manažéra rezervačných kanálov (napr. beds24.com alebo D-EDGE). Manažér rezervačných kanálov zároveň poskytuje možnosť umiestniť na stránke ubytovacieho zariadenia rezervačný formulár (tzv. webbooking).
- Modul Hotelová recepcia je súčasťou systému OBERON, bližšie informácie o cene je možné získať v téme Cenník - licencie OBERON.
OBERON Web
Systém OBERON obsahuje nadstavbový modul vo forme webovej aplikácie
OBERON Web, ktorý umožňuje:
- majiteľovi či prevádzkárovi prístup k okamžitým tržbám na recepcii či reštaurácii, prístup k otvoreným účtom (stolom) v reštaurácii
- vzdialený prístup ku grafickému prehľadu obsadenosti izieb pre:
- majiteľov a prevádzkárov
- majiteľov apartmánov k prehľadu rezervácií svojho apartmánu (prípadne k viacerým apartmánom)
- zmluvným partnerom (cestovným kanceláriám)
- ubytovaným hosťom prístup ku svojmu hotelovému účtu
- údržbárovi prístup k zoznamu drobných závad a opráv
- chyžným prístup k prehľadu upratania izieb
Príbuzné témy