Nová verzia OBERON-u September/2021

Dňa 29.09.2021 bola vydaná nová verzia účtovného systému OBERON s označením September/2021. V nasledujúcej časti sú vymenované najdôležitejšie novinky, vylepšenia a opravy oproti verzii Júl/2021. 

Účtovníctvo

  • eDane – bola vykonaná úprava pri automatickom otváraní aplikácie eDane otvorením daného výkazu – finančná správa zmenila URL adresy výkazov.
  • Import z XML – boli vykonané úpravy pri importe dokladov (najčastejšie faktúr) z iných systémov (a existujúcich doplnkov) z dôvodu podpory daňového režimu One Stop Shop (OSS).

Skladová evidencia

  • Automatická tvorba objednávok – v sprievodcovi automatickou tvorbou objednávok pribudla možnosť objednať tovary podľa objednávok a aktuálnych zostatkových stavov na sklade, kde objednané množstvo je možné dopočítať do minimálneho množstva (pôvodne vždy len do maximálneho).

Mzdy a dochádzka

  • Prvá pomoc PLUS – zmena vo vyplácaní náhrady mzdy v mimoriadnej situácii. Zamestnávateľ vypláca celú náhradu mzdy podľa priemeru a štát mu ju podľa uplatnenej Prvej pomoci PLUS vyplatí vo výške 100 % alebo 80 % (v závislosti od pandemickej situácie).

Hotelová recepcia

  • Prehľad upratovania izieb – tlačový výstup bol rozšírený o možnosť zostaviť ho podľa požiadaviek hostí a prevádzok.
  • Požiadavky hostí – pribudlo nastavenie, či sa daná požiadavka hosťa má uvádzať aj počas pobytu, alebo len v deň príchodu.
  • Presun hosťa na inú izbu – v evidencii ubytovania (v zozname hostí na izbe) pribudla v kontextovej ponuke nová možnosť, ktorá umožňuje daného hosťa presunúť na inú izbu.

Pokladnica OBERON

  • Automatické overenie platby platobnou kartou – platba platobnou kartou bola rozdelená do dvoch krokov – najskôr sa vykoná platobná transakcia na pripojenom platobnom termináli a následne sa zaeviduje a vytlačí daňový doklad. V prípade poruchy a pri prerušení platby bola doplnená funkcia na overenie platobnej transakcie (v stave, keď platobný terminál odpovedá), ktorá verifikuje, či bola platobná transakcia vykonaná, alebo bola zamietnutá.
  • Manuálne overenie platby platobnou kartou – okrem automatického overenia prerušenia platobnej transakcie pribudla možnosť manuálneho overenia, potvrdenia alebo zrušenia príznaku platby. Je ho možné využiť v prípade, keď na vytvorenú platbu na platobnom termináli terminál neodpovedá (najčastejšie z dôvodu prerušenia konektivity). Overenie je dostupné v zozname Ďalšie možnosti na Pokladnici OBERON.
  • Vážené čiarové kódy – bol rozšírený rozsah čiarových kódov, ktoré sa budú považovať za vážené čiarové kódy (kódy začínajúce 20-29), viac informácií v téme Práca s čiarovými kódmi.
  • Kasa PANDORA – bol aktualizovaný PPEKK (verzia 1.3.1), kde bol odstránený problém s režimom off-line. Za určitých okolností sa v niektorých prípadoch stávalo, že pri výpadku internetu sa javilo CHDÚ ako nedostupné. Problém bol spôsobený nedostupnosťou DNS servera pri zisťovaní dostupnosti servera eKasa. Firmvér CHDÚ nie je potrebné aktualizovať – aktuálna verzia je 1.3.0.
  • FiscalPRO Android (eKasa) – pri fiškálnych tlačiarňach FiskalPRO s operačným systémom Android bol zavedený nový model fiškálneho modulu pri pridávaní zariadenia do OBERON-u s názvom FiscalPRO Android (eKasa). Zmena sa týka aj fiškálnej tlačiarne FiskalPRO A8 eKasa.

Aplikácia LUKUL

  • Platba platobnou kartou – pribudla možnosť z aplikácie LUKUL uzatvoriť a vytlačiť doklad pri platbe platobnou kartou (pôvodne len hotovosť) na základe prepojenia s platobným terminálom pripojeným k počítaču (k Pokladnici OBERON). Viac informácií je možné získať v téme Aplikácia LUKUL a platba kartou.
  • Rýchle objednávanie – pri rýchlom objednávaní bola doplnená možnosť automatického výberu príloh (tak ako v jedálnom lístku).
  • Automatické triedenie položiek – pribudlo automatické triedenie položiek pri zadávaní na nový účet, a to podľa skupiny, v ktorej sa daná položka nachádza, napr. pri väčšom počte hostí pri jednom stole sa objednané polievky automaticky umiestnia na začiatok účtu (objednávky). Triedenie položiek je možné nastaviť v číselníku Skupiny v pokladnici.
  • Vylepšenia a opravy – pribudla možnosť zadať na doklad zľavu.

Čo je OBERON? 

Komplexný a moderný účtovný systém pre malé a stredne veľké firmy.

Na čom pracujú vývojári

ASTON - príjemky/naskladnenie

Rozšírenie merných jednotiek na skladových kartách

Registratúra

 

Prezeraním týchto stránok súhlasíte s používaním súborov cookie. Viac informácií.

Nastavenia cookies na tejto webovej stránke sú nastavené na "Povoliť cookies" vám prehliadanie možné skúsenosti. Ak budete pokračovať na používanie tejto webovej stránky bez zmeny nastavenia cookies alebo kliknite na tlačidlo "Prijať" nižšie potom dávate súhlas k tomu.

Zavrieť