Systém OBERON je určený na vedenie rôznorodej agendy malých a stredne veľkých účtovných jednotiek (firiem). Všetky tieto účtovné jednotky (firmy) možno rozdeliť podľa oblastí, na ktoré sú zamerané - tzv. odborových zameraní. Táto téma Pomocníka obsahuje prehľad najčastejších odborových zameraní, pre ktoré je systém OBERON určený, a zároveň prehľad tých funkcií, evidencií a nástrojov, ktoré môžu účtovné jednotky (firmy) v rámci daného odborového zamerania v programe využiť.
Základné informácie
- Systém OBERON obsahuje celý rad základných funkcií, možností a vlastností, ktoré sú nevyhnutné pre správu agendy každej účtovnej jednotky (firmy). V tomto Pomocníku sú popísané pri každom z modulov OBERON-u v témach s názvom Základné možnosti (Podvojné účtovníctvo - základné možnosti, Jednoduché účtovníctvo - základné možnosti, Fakturácia - základné možnosti, Skladová evidencia - základné možnosti, Pokladnica OBERON - základné možnosti, Mzdy - základné možnosti, Dochádzka - základné možnosti, Hotelová recepcia - základné možnosti, CRM a registratúra - základné možnosti, Evidencia vozidiel - základné možnosti).
- Základné evidencie, číselníky a nastavenia sú sústredené najmä do dvoch ponúk programu OBERON - Agenda firmy: do ponuky Servis a do ponuky Firma. Tu možno napr. evidovať údaje o firme, heslá ktoré používa, bankové účty, účtovné pokladne, obchodných partnerov firmy, jej pracovníkov, používateľov, ktorí budú s programom pracovať atď.
- V nasledujúcej časti sú uvedené najčastejšie odborové zamerania, pri ktorých možno používať systém OBERON. Pri každom odborovom zameraní je uvedená stručná informácia o možnostiach použitia systému OBERON s odkazom na ďalšiu tému, ktorá obsahuje podrobný prehľad špecifických evidencií, funkcií a nástrojov, ktoré môžu jednotlivé firmy v rámci daného odborového zamerania v OBERON-e využívať.
1. Veľkoobchod
 |
Jedným z hlavných okruhov účtovných jednotiek, pre ktoré je systém OBERON určený, sú veľkoobchodné prevádzky. Program pre tento druh prevádzok ponúka predovšetkým tieto funkcie:
- Veľkoobchodná pokladnica - umožňuje zaevidovanie úhrady výdajky, objednávky, faktúry, možnosť zadať ľubovoľnú predajnú cenu s DPH alebo bez DPH...
- Fiškálne zariadenia - podpora vlastnej certifikovanej fiškálnej tlačiarne eKasa PANDORA
, ako aj ďalších fiškálnych zariadení od rôznych výrobcov.
- Skladová evidencia - určená na evidenciu zásob, prácu s objednávkami, faktúrami, príjmom, výdajom a expedíciou tovaru, sledovaním pripravenosti, naskladnenosti a vyskladnenosti tovaru.
- Rozšírená cenotvorba - možnosť nastaviť pri rovnakom tovare rôzne zmluvné ceny rôznym odberateľom, prípadne vytvárať akcie a zľavy...
- Komunikácia s internetovým obchodom - umožňuje on-line predaj, vybavovanie objednávok a zasielanie faktúr z OBERON-u.
- Fakturácia - vystavovanie pohľadávok (vystavené, vydané, vyšlé, odberateľské, odoslané faktúry) a zaevidovanie záväzkov (prijaté, došlé, dodávateľské, doručené faktúry).
- Cloudové riešenia - vhodné pre veľkooobchodné prevádzky s viacerými predajňami s nižšou kadenciou predaja s nízkym nárokom na dostupnosť centrálnej databázy vzhľadom na spoľahlivosť vydávania pokladničných dokladov.
- Mobilné riešenia - aplikácia ASTON - mobilný skladník pre Android a iOS na všestrannú prácu v sklade (príjem objednávok, príjem a výdaj tovaru, sledovanie pripravenosti, naskladnenosti a vyskladnenosti tovaru, expedícia tovaru, editácia skladových kariet, kontrola cien...).
-
CRM - riadenie vzťahov so zákazníkmi a sledovanie obchodných prípadov.
Ďalšie informácie o špecifických funkciách, evidenciách a nástrojoch OBERON-u, ktoré môžu využiť veľkoobchodné prevádzky, nájdete v téme OBERON pre veľkoobchod.
|
2. Maloobchod
2.1 Predajne potravín
 |
Popri veľkoobchodných prevádzkach je systém OBERON určený aj pre maloobchodné prevádzky. V rámci nich osobitnú skupinu predstavujú maloobchodné predajne potravín. Program pre tento druh prevádzok ponúka najmä tieto funkcie:
- Maloobchodná pokladnica - určená na bežný predaj v maloobchodných prevádzkach s vysokou kadenciou predaja.
- Fiškálne zariadenia - podpora vlastnej certifikovanej fiškálnej tlačiarne eKasa PANDORA
, ako aj ďalších fiškálnych zariadení od rôznych výrobcov.
- Pripojiteľné zariadenia - podpora celého radu ďalších pripojiteľných zariadení (napr. snímače čiarových kódov, zákaznícke displeje, elektronické váhy a váhoskenery, platobné terminály, pokladničné zásuvky, snímače RFID kľúčov na rýchle prihlásenie obsluhy, tlačiarne samolepiacich etikiet...).
- Skladová evidencia - určená na evidenciu zásob, prácu s objednávkami, faktúrami, príjmom, výdajom a expedíciou tovaru, sledovaním pripravenosti, naskladnenosti a vyskladnenosti tovaru.
- Rozšírená cenotvorba - možnosť poskytovať rôzne percentuálne alebo množstevné zľavy, vytvárať akciové ceny a letáky, zmluvné ceny a pod.
- Pobočkový režim - umožňuje vytvoriť sieť maloobchodných predajní. Správa skladových položiek (cenník), evidencia skladu, cenotvorba (akcie) sa vykonávajú v centrále, z predajne sa on-line prenášajú informácie o predaji. Centrálna databáza môže byť umiestnená v centrále firmy alebo v cloude.
-
Mobilné riešenia - aplikácia ASTON - mobilný skladník pre Android a iOS na všestrannú prácu v sklade (príjem objednávok, príjem a výdaj tovaru, sledovanie pripravenosti, naskladnenosti a vyskladnenosti tovaru, expedícia tovaru, editácia skladových kariet, kontrola cien...).
|
2.2 Ostatné predajne
 |
Okrem predajní potravín môžu systém OBERON využívať aj ostatné maloobchodné prevádzky zamerané na predaj tovaru rôzneho druhu (železiarstva, drogérie, kníhkupectvá, kvetinárstva, predajne elektroniky, odevov, obuvi, domácich, záhradkárskych, chovateľských potrieb atď.). Pre tento okruh prevádzok sú v programe k dispozícii hlavne tieto funkcie:
- Maloobchodná pokladnica - určená na bežný predaj v maloobchodných prevádzkach s vysokou kadenciou predaja.
- Fiškálne zariadenia - podpora vlastnej certifikovanej fiškálnej tlačiarne eKasa PANDORA
, ako aj ďalších fiškálnych zariadení od rôznych výrobcov.
- Pripojiteľné zariadenia - podpora celého radu ďalších pripojiteľných zariadení (napr. snímače čiarových kódov, zákaznícke displeje, elektronické váhy a váhoskenery, platobné terminály, pokladničné zásuvky, snímače RFID kľúčov na rýchle prihlásenie obsluhy, tlačiarne samolepiacich etikiet...).
- Skladová evidencia - určená na evidenciu zásob, prácu s objednávkami, faktúrami, príjmom, výdajom a expedíciou tovaru, sledovaním pripravenosti, naskladnenosti a vyskladnenosti tovaru.
- Rozšírená cenotvorba - možnosť poskytovať rôzne percentuálne alebo množstevné zľavy, vytvárať akciové ceny a letáky, zmluvné ceny a pod.
- Pobočkový režim - umožňuje vytvoriť sieť maloobchodných predajní. Správa skladových položiek (cenník), evidencia skladu, cenotvorba (akcie) sa vykonávajú v centrále, z predajne sa on-line prenášajú informácie o predaji. Centrálna databáza môže byť umiestnená v centrále firmy alebo v cloude.
- Mobilné riešenia - aplikácia ASTON - mobilný skladník pre Android a iOS na všestrannú prácu v sklade (príjem objednávok, príjem a výdaj tovaru, sledovanie pripravenosti, naskladnenosti a vyskladnenosti tovaru, expedícia tovaru, editácia skladových kariet, kontrola cien...).
-
Reklamácie a servis - možnosť evidovať reklamácie a servisné zásahy (v module CRM a registratúra).
Ďalšie informácie o špecifických funkciách, evidenciách a nástrojoch OBERON-u, ktoré môžu využiť maloobchodné prevádzky (okrem predajní potravín), nájdete v téme OBERON pre maloobchod - ostatné predajne.
|
3. Internetový obchod
 |
Osobitným odborovým zameraním, pre ktoré je systém OBERON určený, sú internetové obchody. Tie môžu v programe využiť predovšetkým tieto funkcie:
- Komunikácia s internetovým obchodom - umožňuje on-line predaj, podpora viacerých on-line a off-line e-shopových riešení, prehľad rozsahu synchronizácie pri jednotlivých internetových obchodoch je k dispozícii v téme Internetový obchod v systéme OBERON.
- PrestaShop - priama (natívna) podpora internetového obchodu PrestaShop
.
- Rozsah synchronizácie pri PrestaShope - export skladových kariet, obrázkov, predajných cien (vrátane vybraných cien rozšírenej cenotvorby), parametrov a variantov (farby, veľkosti...), aktuálnych množstiev (aj z viacerých skladov), kategórií skladových kariet, import prijatých objednávok, aktualizácia stavov prijatých objednávok.
- Implementácia PrestaShopu - na implementáciu môžete využiť služby niektorej zo špecializovaných firiem: iVANIC, s.r.o. alebo Caleydon s.r.o.
- Skladová evidencia - určená na evidenciu zásob, prácu s objednávkami, faktúrami, príjmom, výdajom a expedíciou tovaru, sledovaním pripravenosti, naskladnenosti a vyskladnenosti tovaru.
- Fakturácia - vystavovanie pohľadávok (vystavené, vydané, vyšlé, odberateľské, odoslané faktúry) a zaevidovanie záväzkov (prijaté, došlé, dodávateľské, doručené faktúry).
- Mobilné riešenia - aplikácia ASTON - mobilný skladník pre Android a iOS na všestrannú prácu v sklade (príjem objednávok, príjem a výdaj tovaru, sledovanie pripravenosti, naskladnenosti a vyskladnenosti tovaru, expedícia tovaru, editácia skladových kariet, kontrola cien...).
-
Chameleoon - externá webová aplikácia, ktorá umožňuje jednoducho vytvárať a tlačiť expedičné štítky pre celý rad kuriérskych spoločností z celej Európy bez potreby manuálneho prepisovania.
Ďalšie informácie o špecifických funkciách, evidenciách a nástrojoch OBERON-u, ktoré môžu využiť internetové obchody, nájdete v téme OBERON pre internetový obchod.
|
4. Gastro
 |
Ďalším z hlavných okruhov účtovných jednotiek, pre ktoré je OBERON určený, sú gastroprevádzky. Pre tento okruh prevádzok sú v programe k dispozícii hlavne tieto funkcie:
- Reštauračná pokladnica - určená pre reštaurácie, bary, zariadenia rýchleho občerstvenia (bistrá, bufety...) atď.
- Dotykový displej - Fast food - osobitný režim zobrazenia pokladnice pre gastroprevádzky, ktorý umožňuje ovládanie dotykom (alebo myšou). Položky sú reprezentované tlačidlami (obrázkami jedál a nápojov) a zatriedené podľa skupín v pokladnici.
- Grafický prehľad stolov - možnosť používať interaktívny grafický prehľad stolov, ktorý v grafickej podobe zobrazuje pôdorys reštaurácie s rozmiestnením stolov (prípadne ďalších objektov).
- Otvorené účty - na evidovanie položiek, ktoré si zákazníci objednali, pričom na ich základe sa na fiškálnom zariadení zaeviduje (vytlačí) daňový doklad.
- Fiškálne zariadenia - podpora vlastnej certifikovanej fiškálnej tlačiarne eKasa PANDORA
, ako aj ďalších fiškálnych zariadení od rôznych výrobcov.
- Pripojiteľné zariadenia - podpora celého radu ďalších pripojiteľných zariadení (napr. zákaznícke displeje, platobné terminály, pokladničné zásuvky, snímače RFID kľúčov na rýchle prihlásenie obsluhy...).
- Systém bonovacích monitorov - možnosť nielen tlačiť, ale aj zobrazovať objednávky pre kuchyňu a pre prípravu nápojov na bonovacom monitore.
- Skladová evidencia - určená na evidenciu zásob, prácu s objednávkami, faktúrami, príjmom a výdajom tovaru atď.
- Mobilné riešenia - gastroaplikácia LUKUL - nielen mobilný čašník pre Android a iOS, elektronický jedálny/nápojový lístok OBERON eMenu, aplikácia ASTON - mobilný skladník pre Android a iOS na všestrannú prácu v sklade.
-
Databáza s predpripravenými údajmi - vytvorí databázu s receptúrami a kalkuláciami jedál, ktoré možno využiť v reštauračnej prevádzke).
Ďalšie informácie o špecifických funkciách, evidenciách a nástrojoch OBERON-u, ktoré môžu využiť gastroprevádzky, nájdete v téme OBERON pre gastroprevádzky.
|
5. Ubytovacie zariadenia
 |
Medzi hlavné okruhy účtovných jednotiek, pre ktoré je OBERON určený, patria aj ubytovacie zariadenia. Tie môžu v programe využiť predovšetkým tieto funkcie:
- Grafický prehľad izieb - možnosť aktívnej práce s celým radom funkcií modulu Hotelová recepcia v interaktívnom grafickom prehľade izieb.
- Rezervácie služieb - možnosť práce s dvomi typmi služieb: základné a rozšírené. Možnosť aktívnej práce s rozšírenými službami v interaktívnom grafickom prehľade poskytovaných služieb a v knihe poskytovaných služieb.
- Automatický výpočet ceny za ubytovanie - na základe nastavených cenových hladín v číselníku Cenotvorba ubytovania.
- Hotelové účty - možnosť používať hotelové účty v prípade, že hosť neplatí za ubytovanie a poskytnuté služby hneď, ale až pri odchode. Pri odchode hosťa z hotela (check out) sa uzatvára hotelový účet jeho vyúčtovaním a zaplatením.
- On-line rezervačný formulár ubytovania - modul podporuje priamu on-line rezerváciu izieb pomocou rezervačného formulára ubytovania (tzv. web booking engine) na webovej stránke ubytovacieho zariadenia, ktorý môže byť vo viacerých jazykoch. Podpora viacerých ďalších rezervačných formulárov ubytovania (rezervačný formulár Beds24, rezervačný formulár Bigeron...).
- Hotel Channel Manager - možnosť prepojenia s províznymi rezervačnými portálmi ubytovania (Booking.com, Expedia.com atď.), a to pomocou manažéra rezervačných kanálov (napr. Beds24, D-EDGE). Prepojenie spočíva v automatickom odosielaní obsadenosti z modulu Hotelová recepcia (evidovaných rezervácií a zaevidovaných ubytovaní) a v prijímaní rezervácií ubytovania z rezervačných platforiem.
- Zasielanie notifikácií - možnosť nastaviť zasielanie notifikácií na automatické informovanie o určitých skutočnostiach (napr. notifikácie pre hosťa pred jeho príchodom).
-
Hotel on-line check-in - funkcia zahŕňajúca:
- pre-check in - predstavuje elektronickú registráciu hosťa (on-line check-in) pred samotným príchodom do ubytovacieho zariadenia; spravidla ju hosť vykonáva sám v pohodlí svojho domova,
- rýchly check-in - predstavuje elektronickú registráciu hosťa (on-line check-in) bezprostredne po príchode do ubytovacieho zariadenia a následnom prevzatí izby.
-
Prepojenie s inými modulmi:
- Skladová evidencia - so skladovými položkami je možné pracovať na hotelových účtoch či v rezerváciách pri kalkulácii ceny,
- Pokladnica OBERON - umožňuje zapísať položky z pokladnice na hotelový účet a následne zaevidovať úhradu hotelového účtu, ako aj poskytnutých služieb,
- Fakturácia - umožňuje jednoducho fakturovať rezerváciu ubytovania, ubytovanie, hotelový účet či poskytnutú službu.
-
Reštauračné služby - v prípade, že ubytovacie zariadenie poskytuje aj služby spojené s podávaním jedál a nápojov, môže využiť funkcie programu určené aj pre odborové zameranie Gastro. Viac informácií získate v téme OBERON pre gastroprevádzky.
Ďalšie informácie o špecifických funkciách, evidenciách a nástrojoch OBERON-u, ktoré môžu využiť ubytovacie zariadenia, nájdete v téme OBERON pre ubytovacie zariadenia.
|
6. Účtovné firmy
 |
Osobitným okruhom účtovných jednotiek, pre ktoré je OBERON určený, sú účtovné firmy, ktoré vedú účtovníctvo pre veľký počet ďalších firiem. Tieto firmy môžu využiť predovšetkým tieto funkcie programu:
- Podvojné aj jednoduché účtovníctvo - program umožňuje účtovným firmám viesť účtovníctvo tak v sústave podvojného, ako aj jednoduchého účtovníctva.
- Účtovné osnovy - podvojné účtovníctvo umožňuje pracovať so štandardnou účtovnou osnovou pre podnikateľské subjekty, pre mikro účtovné jednotky, ako aj s účtovnou osnovou pre neziskové organizácie.
- Cloudové riešenia - na bezproblémový prístup môžu byť databázy jednotlivých firiem uložené v cloude.
- Mobilné riešenia - aplikácia QeeR skener pre Android a iOS na automatické účtovanie pokladničných dokladov.
- CRM - riadenie vzťahov so zákazníkmi a sledovanie obchodných prípadov.
-
Multilicencia - pre účtovné firmy je určený osobitný druh licencie - tzv. multilicencia, s ktorou môžu viesť účtovníctvo pre neobmedzené množstvo menších firiem.
Ďalšie informácie o špecifických funkciách, evidenciách a nástrojoch OBERON-u, ktoré môžu využiť účtovné firmy, nájdete v téme OBERON pre účtovné firmy.
|
7. Mzdové firmy
 |
Ďalším osobitným okruhom účtovných jednotiek, pre ktoré je OBERON určený, sú mzdové firmy, ktoré spracúvajú mzdovú agendu pre veľký počet ďalších firiem. Mzdové firmy môžu využiť najmä tieto funkcie programu:
- Spracovanie miezd - preddefinované typy pracovných pomerov, mzdové predkontácie a mzdové zložky, hromadné zaslanie výplatných pások pracovníkom automaticky e-mailom atď.
- Evidencia dochádzky - okrem spracovania miezd program umožňuje účtovným jednotkám evidovať čas a dochádzku. Veľkou výhodou je, že po spracovaní sa dochádzka môže automaticky preniesť do tvorby miezd.
- Cloudové riešenia - na bezproblémový prístup môžu byť databázy jednotlivých firiem uložené v cloude.
- CRM - riadenie vzťahov so zákazníkmi a sledovanie obchodných prípadov.
-
Multilicencia - pre mzdové firmy je určený osobitný druh licencie - tzv. multilicencia, s ktorou môžu spracúvať mzdovú agendu pre neobmedzené množstvo menších firiem.
Ďalšie informácie o špecifických funkciách, evidenciách a nástrojoch OBERON-u, ktoré môžu využiť mzdové firmy, nájdete v téme OBERON pre mzdové firmy.
|
Príbuzné témy